فردا آخرین مهلت ثبت اعتراض برای کمک معیشتی است

کدخبر: ۳۱۵۷۴۵
اقتصادنیوز: فردا ۲۰ آذرماه ۹۸ آخرین مهلت ثبت اعتراض برای دریافت کمک معیشتی است و به گفته مسئولان، این مهلت تمدید نخواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، پس از برقراری دوباره نظام سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین، دولت اعلام کرد تمام عواید حاصل از اصلاح قیمت بنزین را در قالب «کمک معیشتی» به ۱۸ میلیون خانوار (۶۰ میلیون نفر) پرداخت خواهد کرد. به این ترتیب، مقرر شد برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز شود.

به گفته مسئولان، جامعه هدف کمک حمایتی دولت را نیز «مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد» تشکیل می دهند.

با اتمام دور نخست واریز کمک معیشتی که طی سه مرحله انجام شد، بسیاری از سرپرستان خانواری که این رقم برایشان واریز نشده بود اما خود را حائز شرایط دریافت این مبلغ می دانستند، پیگیر شدند تا بتوانند مراتب اعتراض خود را به گوش دولت برسانند.

در همین ارتباط، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد معترضان به عدم دریافت کمک معیشتی می توانند با شماره گیری کد دستوری *۶۳۶۹#، ثبت اطلاعات خود، دریافت کد رهگیری و ثبت اطلاعات در وبسایت  Hemayat.mcls.gov.ir مراتب اعتراض خود را به ثبت برسانند و منتظر اعلام نظر وزارت تعاون در رابطه با وضعیت هزینه و درآمد خانوار خود باشند.

البته شماره گیری کددستوری مذکور و وبسایت ثبت اطلاعات مدتی دچار اختلال بود وامکان دسترسی شهروندان به آنها وجود نداشت؛ به همین دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت ثبت اعتراض در این دو سامانه را تا فردا پنج شنبه، ۲۰ آذر ماه تمدید کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید