دیتر شوارز نابفه کسب‌وکار

کدخبر: ۳۱۶۰۱۹
اقتصادنیوز: دیتر شوارز در سپتامبر ۱۹۳۹ در آلمان متولد شد. پدرش جوزف شوارز از موسسان گروه شوارز در دهه ۳۰ بود که فعالیت عمده آن را فروشگاه خواربارفروشی لیدل (Lidl) دربرمی‌گرفت. دیتر بعد از پایان دوران دبیرستان به کمک پدرش شتافت. استراتژی کسب‌وکار او مبتنی بر موفقیت بزرگ‌ترین رقبای آنها یعنی فروشگاه آلدی بود و به این ترتیب شوارز اولین فروشگاه تخفیفی خود را در سال ۱۹۷۳ تاسیس کرد.
دیتر شوارز نابفه کسب‌وکار

به گزارش اقتصادنیوز، مرگ ناگهانی پدر در سال ۱۹۷۷، باعث شد دیتر ریاست هیات‌مدیره و مدیرعاملی گروه شوارز را بر عهده بگیرد. شوارز با بهره‌گیری از پیشرفت‌هایی که در بخش بازاریابی خرده‌فروشی آلمان پیش آمده بوده، در کنار علاقه‌اش به مطالعه و یادگیری، چند قرارداد مهم امضا کرد که کمک زیادی به رشد شرکتش کرد. در سال ۱۹۸۴ او فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیفی کافلند (Kaufland) را تاسیس کرد و از اواخر دهه ۸۰ و در طول دهه ۹۰، کسب‌وکارش ابتدا در فرانسه و انگلستان و سپس در کل اروپا توسعه یافت. اولین فروشگاه لیدل در آمریکا در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. درآمد گروه شوارز به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.  دیتر که در دنیا به خاطر تصمیم‌گیر‌ی‌های درخشان و اتخاذ استراتژی‌های مناسب کسب‌وکار معروف است، تاکنون صدها میلیون دلار به بنیادهای خیریه کمک کرده و یک مدرسه کسب‌وکار و حقوق هم تاسیس کرده است.  شوارز در سال ۱۹۶۳ ازدواج کرده و دو دختر دارد. او به شدت به حفظ حریم شخصی خود و خانواده‌اش پایبند است و اطلاعات زیادی از زندگی‌اش در دسترس نیست.

دیتر شوارز در سال ۱۹۸۴ فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیفی کافلند (Kaufland) را تاسیس کرد و از اواخر دهه ۸۰ و در طول دهه ۹۰، کسب‌وکارش ابتدا در فرانسه و انگلستان و سپس در کل اروپا توسعه یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید