منطقه یورو در بن بست سیاست های پولی

کدخبر: ۳۱۷۸۷۷
اقتصادنیوز: رئیس بانک مرکزی هلند بر این باور است که پایین نگه داشتن نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا می تواند در نهایت به یک اقدام غیرسازنده تبدیل شود.
منطقه یورو در بن بست سیاست های پولی

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ کلاس نات رئیس بانک مرکزی هلند و عضو شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا در مصاحبه ای تاکید کرد: نرخ بهره منطقه یورو احتمالا سالها در سطح بسیار پایینی نگه داشته خواهد شد ولی سیاست پولی فوق انبساطی بانک مرکزی اروپا می تواند یک اقدام کاملا غیرسازنده باشد.

وی در ادامه افزود: من یک توپ کریستالی ندارم ولی نمی توانم این احتمال را رد کنم که نرخ بهره پایین فعلی 5 سال دیگر ادامه خواهد یافت.

رئیس بانک مرکزی هلند اظهار داشت: این مساله من را به شدت نگران می کند زیرا پایین نگه داشتن موقت نرخ بهره چیزی متفاوت از پایین نگه داشتن دائم نرخ بهره است.

وی تاکید کرد: نرخ بهره پایین و کم منجر به ریسک بیشتر برای سرمایه گذاران شده و این در شرایطی است که نسل جوان اروپا احساس می کند که مجبور به افزایش پس انداز خواهد بود. از نظر اقتصاد کلان اتخاذ چنین سیاستی در بلندمدت غیرسازنده خواهد بود.

رئیس بانک مرکزی هلند گفت: اتخاذ سیاست نرخ بهره پایین در نهایت نوعی شلیک به پای خودمان است. اگر مردم در واکنش به نرخ بهره پایین ، اقدام به پس انداز بیشتری کنند این مساله موجب کاهش بیشتر نرخ تورم خواهد شد.

نات از منتقدان جدی سیاست های انبساطی پولی اروپا به شمار می رود. وی از کریستین لاگارد رئیس جدید  بانک مرکزی اروپا خواسته است تا یک هدف انعطاف پذیرتر برای تورم در نظر بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید