دستور رئیس جمهوری فیلیپین برای بازگرداندن کارگران فیلیپینی از عراق

کدخبر: ۳۱۹۹۱۲
اقتصاد نیوز: رئیس جمهوری فیلیپین به ارتش این کشور دستور داده که هواپیماها و کشتی های خود را برای تخلیه هزاران کارگر فیلیپینی از منطقه آماده کند.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین به ارتش این کشور دستور داده که هواپیماها و کشتی های خود را برای تخلیه هزاران کارگر فیلیپینی در عراق آماده کند. این دستور نشان دهنده گسترش نگرانی های کشورهای آسیایی در مورد وضعیت آشفته خاورمیانه است.

دیگر کشورهای آسیایی نیز که جمعیت کارگر زیادی در خاورمیانه دارند نیز ممکن است با افزایش بیشتر تنش ها بین ایران و آمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی دست به اتخاذ تصمیم مشابهی بزنند.

وزرای دولت کره جنوبی تقویت اقدامات حمایتی خود از حدود 1900 کره ای ساکن ایران و عراق را مورد بحث قرار داده اند. راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفته کشورش «هنوز» برنامه ای برای تخلیه شهروندانش از منطقه نگرفته است.

فلیمون سانتوس، رئیس ستاد مشترک ارتش فیلیپین گفته، نیروهای فیلیپینی مسیرهای احتمالی تخلیه شهروندان این کشور را نه تنها در عراق بلکه در سایر مناطق نظیر رژیم صهیونیستی نیز شناسایی کرده اند.

سایر کشورهای آسیایی نیز با وضعیت مشابهی روبرو هستند. آسیایی ها 40 درصد جمعیت مهاجر جهان را تشکیل می دهند و کشورهای خاورمیانه یک مقصد معمول برای این مهاجران به شمار می روند. مهاجران آفریقایی نیز در کشورهای مختلف خاورمیانه مشغول به کارند، هرچند مشخص نیست که آیا کشورهای آنها نیز برنامه ای برای تخلیه شهروندانشان تدارک دیده اند یا نه.

اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند روز یکشنبه در توئیتر نوشت که با وزرای امور خارجه دو کشور در مورد وضعیت منطقه گفت وگو کرده است و دهلی نو عمیقا نگران سطح تنش ها در منطقه است.

بیش از 7 میلیون هندی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس زندگی کی کنند. در امارات، تعداد شهروندان هندی سه برابر تعداد شهروندان اماراتی است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد، سازمان های دولتی اقدامات احتیاطی در مورد تشدید بحران در خاورمیانه را مورد بحث قرار داده اند، اما هنوز هیچ طرح فوری ای برای تخلیه شهروندان کره ای وجود ندارد. به گفته این وزارتخانه 1600 کره ای در عراق و 280 کره ای در ایران زندگی کار و تحصیل می کنند.

به گفته وزارت دفاع ملی فیلیپین، همچنین بیش از 7000 هزار کارگر فیلیپینی به همراه وابستگان آنها در عراق و ایران حضور دارند که برخی از انها در تاسیسات شرکت های آمریکایی و سایر شرکت های خارجی در بغداد کار می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید