ارزش تجارت خارجی ایران، ۶۴ میلیارد دلار شد

کدخبر: ۳۲۱۴۵۹
اقتصادنیوز: معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس اعلام گمرک، تجارت خارجی کشورمان در ۹ ماه امسال با وجود مشکلات حدود ۶۴ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گمرک ایران، فرهاد نوری با اشاره به تجارت ۶۴ میلیارد دلاری تجارت خارجی کشور در ۹ ماهه امسال اظهار داشت: این میزان تجارت خارجی با تلاش‌های بخش خصوصی و حمایت‌هایی که دولت در حد توان و ظرفیت خود از صادرات داشته محقق شده و امیدواریم با اصلاح قوانین و بخشنامه‌های دست و پاگیر فرا روی تولید و صادرات، شاهد افزایش صادرات باشیم.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشکلات نسبت به ماه‌های اخیر رو به کاهش است و نشانه‌هایی از اقدامات انجام شده در این زمینه را در ایام پیش رو شاهد خواهیم بود.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای برخی محصولات کشاورزی گفت: این مشوق‌ها یک سری مشوق‌های خاص برای صادرات محصولاتی است که در داخل با مازاد تولید آنها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری، تولید محصولات کشاورزی با رونق همراه بوده که برای صادرات آنها باید مشوق‌هایی را در نظر بگیریم که یکی از این مشوق‌ها اجازه واردات کالاهایی است که در شرایط عادی کالای لوکس در نظر گرفته می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید