اعلام پالایش ثبت‌‌نام‌ کنندگان مسکن ملی تا چند روز آینده/ ریزش‌کنندگان فرصت اعتراض دارند

کدخبر: ۳۲۲۴۹۲
اقتصادنیوز: معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه نتایج پالایش و بررسی اطلاعات ثبت نام کنندگان تا چند روز آینده نتایج اعلام خواهد شد، گفت: برای واجدین شرایط پیامک تایید ارسال خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان درباره بررسی‌های اطلاعات ثبت نام کنندگان مسکن ملی اظهار داشت: پالایش و بررسی اطلاعات ثبت نام کنندگان مراحل پایانی را می‌گذارند و تا چند روز آینده نتایج اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 240 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که با احتساب خانواده این افراد، اطلاعات بیش از 750 هزار نفر بررسی می‌شود، گفت: تمام ثبت‌نام‌کنندگان باید چهار شرط را داشته باشند و در مرحله آخر شرط سابقه سکونت در محل مورد تقاضا بررسی می‌شود، در نهایت برای واجدین شرایط پیامک تایید ارسال خواهد شد.   

معاون وزیر راه وشهرسازی درباره ثبت‌نام کنندگانی که حذف می‌شوند، تاکید کرد: ریزش‌کنندگان فرصت اعتراض دارند. در ابتدا باید اعتراض خود را در سامانه ثبت و در مراحل بعد برای تطبیق مدارک باید به ادارت کل استان‌های مربوطه مراجعه کنند.

محمودزاده درباره احتمال تکرار تجربه مسکن مهر درباره متقاضیانی که توان پرداخت اقساط را ندارند و باعث کند شدن روند کار می‌شوند، گفت: میزان توان پرداخت‌ها براساس خوداظهاری افراد مشخص می‌شود و خود افراد اعلام می‌کنند که تا چه میزان توان پرداخت را دارند.

وی با بیان اینکه اگر مشخص شود که افراد نمی‌توانند اقساط مشخص شده را بپردازند جایگزین خواهند شد، گفت: در مسکن ملی دولت به صورت مستقیم وارد ساخت و ساز نمی‌شود و بخش خصوصی عهده‌دار این بخش از پروژه مسکن ملی هستند. قراردادی بین متقاضی و دستگاه اجرایی بسته می‌شود و این موضوعات (توان پرداخت اقساط) و شروط درباره آن در مفاد قراردادها آمده است چراکه به طور قطع پیشرفت پروژه منوط به تامین آورده‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره دلیل افزایش قیمت دوباره مسکن در روزهای گذشته اظهار داشت: این افزایش قیمت در مناطق برخوردار و گران قیمت رخ داده که علت آن هم تاثیر پذیری از بازار دلار و سکه است.

وی با تاکید بر اینکه دلیل افزایش قیمت اخیر به طور مستقیم ارتباطی با بازار مسکن ندارد، گفت:  بازار مسکن دیگر ظرفیت افزاش قیمت را ندارد و به اندازه کافی شاهد رشد قیمت‌ها در این بازار بوده‌ایم و اتفاقا حباب قیمتی در بازار وجود دارد. بخش مسکن تابع شرایط اقتصادی و جو عمومی بازار است و کاهش قیمت دلار و طلا تاثیر پذیری خود را خواهد داشت. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید