ضرر چند میلیاردی در پی تغییر ساختار در دویچه بانک آلمان

کدخبر: ۳۲۳۱۳۵
اقتصادنیوز: بزرگترین موسسه مالی آلمان روزهای خوبی را نمی‌گذراند. تغییرات ساختاری در دویچه‌ بانک آلمان سال گذشته پنج میلیارد و هفت میلیون یورو ضرر برای این کنسرن به بار آورد. رئیس دویچه بانک اما خوشبین است.
ضرر چند میلیاردی در پی تغییر ساختار در دویچه بانک آلمان

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ بزرگترین تغییر ساختار اساسی "دویچه بانک" که سال گذشته با اخراج هزاران کارمند همراه بود، ضرری نزدیک به شش میلیارد یورو برای این مؤسسه مالی به همراه داشت.

کریستیان سوینگ، رئیس هیئت مدیره "دویچه بانک"، در یک بیانیه مطبوعاتی این ضرر را کاملا ناشی از تغییر ساختار در دویچه بانک می‌داند.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که دویچه‌ بانک به طور متوسط ضرری پنج میلیارد یورویی را متحمل شود.

بزرگترین مؤسسه مالی آلمان از سال ۲۰۱۵ تاکنون درمجموع ۱۵ میلیارد یورو از دست داده است. درآمد دویچه بانک بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ نزدیک به ۹ میلیارد یورو بود.

سوینگ با اشاره به اینکه "در مجموع از این اعداد و ارقام" راضی است و ضررهای ناشی از تغییر ساختار را قابل درک می‌داند، می‌گوید که این مؤسسه مالی پیشرفت خوبی داشته است. رئیس هیئت مدیره دویچه بانک معتقد است که این مؤسسه در مسیر صحیح حرکت می‌کند. سوینگ می‌گوید، دویچه بانک حالا دیگر نه تنها می‌خواهد از موقعیت خود در بازار دفاع کند که در اندیشه توسعه است. به گفته‌ رئیس هیئت مدیره دویچه بانک، در پایان سال مالی گذشته مسئله ۷۰ درصد از هزینه‌های ناشی از تغییرات ساختاری بالغ بر هفت میلیارد یورو حل شده است.

سیاستمدار پیشین در شورای نظارت دویچه بانک

کریستیان سوینگ با دفاع از نامزدی زیگمار گابریل برای عضویت در شورای نظارت دویچه بانک، پیوستن گابریل به دویچه بانک را سودی واقعی برای دویچه بانک نامید. او گابریل را که پیش‌تر پست‌هایی چون وزارت امور خارجه یا اقتصاد آلمان را بر عهده داشته است، دارای شبکه‌ای گسترده می‌داند و می‌گوید که این ارتباطات و تجارب بین‌المللی برای دویچه بانک غیرقابل چشم‌پوشی هستند. 

شغل جدید سیاستمدار آلمانی اما برایش انتقادهای فراوانی به بار آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید