درآمدزایی شبکه ۵G از ۷ میلیارد دلار عبور می‌کند

کدخبر: ۳۲۵۵۹۰
اقتصادنیوز: کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده اند که درآمدزایی توسعه و برقراری شبکه ۵G تا یک دهه آینده به بالغ بر ۷.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده اند که توسعه و راه اندازی زیرساخت‌های لازم برای نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G تا یک دهه آینده در جهان بالغ بر ۷.۳ میلیارد دلار درآمدزایی خواهد داشت.

از جمله بزرگترین شرکت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در این حوزه می توان به هواوی، اریکسون، نوکیا و زدتی‌ای اشاره کرد.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G  هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید