وزیر اقتصاد: بسته رونق تولیدِ وزارت اقتصاد عملیاتی شده است

کدخبر: ۳۲۵۷۲۰
اقتصاد نیوز: دژپسند گفت: بسته رونق تولید را در مجاری مختلف، به مسیر عملیاتی شدن سوق دادیم.
وزیر اقتصاد: بسته رونق تولیدِ وزارت اقتصاد عملیاتی شده است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وریراقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت: بسته رونق تولید را در مجاری مختلف، به مسیر عملیاتی شدن سوق دادیم البته این بین برخی از نهادها برای عملیاتی شدن بسته پیشنهادی نیاز به قانون داشتند که ما هم لایحه به مجلس بردیم.

او افزود: بعضی از مواردی را که وزارت اقتصاد مسئولیتش را بر عهده داشت اجراییش کردیم؛ این در حالی است که غالب آنها راعملیاتی کردیم.

وی گفت: به عنوان مثال مواردی که در دست اجرا داریم، گزارشی در فضای کسب و کار جامع است که ایشالله تا پایان سال اعلام می کنیم.

دژپسند در ادامه تصریح کرد: امسال در مورد مالیات اقدامی را برای ۲هدف انجام دادیم. یکی از آنها کسانی که مالیات معوق ( بدهی مالیات) داشتند و به عبارتی جریمه سنگین بر آنها وارد شده بودو ما تصمیمی گرفتمیم؛ تا هم تولیدکننده ها و مودیان مالیاتی دغدغه شان مرتفع شود  و به عبارتی این تصمیم افزایش وصولی دولت بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان  بود. این سیاست برای رونق تولید مناسب است چرا که تولیدکننده ها و  فعالان اقتصادی، دغدغه ای برای بدهی نخواهند داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون ۵۵ درصد واردات کالاهای واسطه ای، سرمایه ای و مواد اولیه در کریدور سبز وارد کشور می شود یعنی حداقل توقف را در گمرک دارد این یکی از تسهیلاتی است که در تولید کشور قائل هستیم که انشالله تا پایان شال یا اوایل سال آینده گزارش مفصلی ارائه می دهیم.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید