گرگوری منکیو؛

تحلیلی بر بازار کتب دانشگاهی

کدخبر: ۳۲۶۰۲۶
اقتصادنیوز: «جاستین فاکس» یک مقاله خوب و متعادل درباره بازارها برای کتاب‌های درسی دانشگاهی (از نظر من که علاقه آشکاری به این مقاله دارم) نوشته است. داده‌های کلی، منعکس کننده تجربه شخصی من است: در حالی که سهم بازار کتاب‌های من مثل همیشه قوی باقی مانده، اما درآمد حق امتیاز من از نظر واقعی و اسمی کاهش یافته است.
تحلیلی بر بازار کتب دانشگاهی

گرگوری منکیو:استاد دانشگاه

گرایش ‌کاری: اقتصاد کلان

مکتب فکری: نیوکینزین

به گزارش اقتصادنیوز، (نگران نباشید، مشکل بزرگی نیست.) دانشجویان به طور فزاینده‌ای روی خرید گزینه‌های ارزان‌تر، مانند نسخه‌های دیجیتالی یا برگ‌ شل به جای کتاب سنتی، روی می‌آورند. به عنوان مثال، برای متن کلان واسطه‌ای من، نسخه برگ شل را می‌توان تقریبا  با نصف قیمت کتاب گالینگور خریداری کرد. مطالب آموزشی منبع آزاد نیز ممکن است بخشی از این روند را توضیح دهد، گرچه من گمان می‌کنم نیروی اصلی ایجاد این موج در بازار کتاب در اینجا نیست. حداقل برای دوره‌های اقتصاد، گزینه‌های منبع آزاد سهم بازار قابل توجهی ندارند. من انتظار ندارم که این روند تغییر کند. همان‌طور که جاستین در مقاله پیشنهاد می‌کند، تکیه بر بودجه از کمک‌های مالی بنیاد احتمالا الگوی پایداری نیست. یکی از دلالت‌های احتمالی کوچک شدن سهم سود این است که استادان کمتری برای نوشتن کتاب‌های درسی خود وارد بازار می‌شوند. من هیچ  اطلاعی از این که سنجش این مساله  به چه صورت انجام می‌شود، ندارم. در هر صورت‌، زمان خوبی نیست که با کتاب درسی جدید وارد بازار شوید.

این انفجار قیمت در رسانه‌های خبری و در دانشگاه‌ها توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. به گفته فاکس، کتاب‌های درسی کالج می‌توانند گران باشند. قیمت لیست نسخه چاپی گالینگور Gregry Mankiew از «اصول اقتصاد». طی چند دهه گذشته مثل سایر کتاب‌های درسی نیز گران‌تر شده‌ است. قیمت کتاب‌های درسی کالج از سال ۲۰۰۱ تا کنون ۱۳۵ درصد افزایش یافته است، وقتی دفتر آمار کار پیگیری می‌کند، در حالی که شاخص کل قیمت مصرف کننده ۴۶ درصد افزایش یافته است و آنچه BLS را «کتاب‌های تفریحی» می‌نامد در واقع کمی ارزان‌تر شده است. در دسته گسترده‌ای از کتاب‌ها و لوازم آموزشی که BLS از آن به سال ۱۹۶۷ داده‌های قیمت دارد، قیمت‌ها سریع‌تر از تورم در سال ۱۹۸۱ شروع به افزایش کردند و از آن زمان تقریبا ۹ برابر شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید