حمله ۳۴ میلیارد دلاری «کرونا» به «اپل»

کدخبر: ۳۲۶۰۳۰
اقتصادنیوز: میزان فروش اپل در سه ماهه اول امسال، چهار میلیارد دلار کاهش می‌یابد. اعلام این مساله، باعث سقوط ۲.۶ درصدی سهام اپل شد.
حمله ۳۴ میلیارد دلاری «کرونا» به «اپل»

به گزارش اقتصادنیوز،  خبرگزاری سی‌ان‌ان می‌نویسد: «برخی از شرکت‌های آمریکایی به سرمایه‌گذاران خود هشدار داده‌اند که میزان فروش سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش شدیدی خواهد داشت. اپل، مصداق بارز این هشدار است.»

این شرکت ۱.۴ تریلیون دلاری که درآمدی ۶۷ میلیارد دلاری را برای بیلان سه‌ماهه اول خود پیش‌بینی کرده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار ندارد بتواند در ماه مارس به این رقم فروش دست یابد و رقم تخمینی درآمد را تا ۶۳ میلیارد دلار پایین آورد. بنابراین ۴ میلیارد دلار ضرر خواهد داشت. اما این هشدار، برای اپل به قیمت از دست دادن ۳۴ میلیارد دلار از ارزش سهامش تمام شد.

سی‌ان‌ان‌ می‌نویسد:«این شرکت تنها نگران ضربه به تقاضای محصوللات اپل در چین به دلیل بسته شدن تمام فروشگاه‌هایش در این کشور نیست. مسئله بزرگتر این است که اپل برای تولید محصولات آیفون با مشکل جدی مواجه شده است. همچنین اقتصاددانان نگران اختلال در زنجیره عرضه کالاهای مختلف هستند.»

اپل اعلام کرده است:«در تمام چین، کار دوباره شروع شده است. اما روند بازگشت به شرایط عادی تولید، از آنچه که انتظار داشتیم، آهسته‌تر است.»

«سامیک چاترجی»، تحلیل‌گر جی‌پی‌مورگان به سرمایه‌گذاران اعلام کرده‌است:«چشم‌انداز بلندمدت شرکت اپل هیچ تغییری نحواهد کرد. چرا که آیفون‌هایی با امکان ۵G که امسال به بازار می‌آیند، تقاضای بسیار زیادی دارند، همچنین اپل نیز کمتر از یک سال پیش به فروش محصولات خود در چین وابسته است.»

اما با این حال سرمایه‌گذاران بسیار محتاط هستند. اپل روز دوشنبه پیش‌بینی خود از کاهش فروش را اعلام کرد و سهام آن روز گذشته(سه‌شنبه) ۲.۶ درصد سقوط کرد. این میزان کاهش ارزش سهام، به معنای از دست رفتن ۳۴ میلیارد دلار از ارزش بازار آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید