طلا گرانتر می‌شود

کدخبر: ۳۲۶۱۰۷
اقتصادنیوز: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی با تقاضا برای خرید این فلز به عنوان دارایی مطمئن، به بالاترین رکورد در هفت سال اخیر صعود کرد و به سوی بزرگترین رشد هفتگی و ماهانه پیش رفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افت کرد و به ۱۶۲۵ دلار و پنج سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۵ درصد رشد کرده که بزرگترین رشد هفتگی از سوم ژانویه است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۶۲۷ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.

کره جنوبی ۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که شمار بیماران مبتلا در این کشور را به ۱۵۶ نفر رساند در حالی که ژاپن نخستین مورد مرگ در یک کشتی کروز را گزارش کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا  در پکن و کشورهای دیگر که باعث تقاضا برای داراییهای آمریکایی سقوط کردند.

موجودی طلای "اس پی در آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۲۵ درصد رشد کرد و به ۹۳۳.۹۴ تن رسید که منعکس کننده تقاضای بالا برای طلا در میان سرمایه گذاران است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است به محدوده ۱۶۳۹ تا ۱۶۶۷ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۸۹ دلار و شش سنت ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۸ دلار و ۴۴ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۹۸۰ دلار بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید