دلار کاهشی شد|تحلیل تکنیکال و پیش بینی دلار

کدخبر: ۳۲۶۵۰۰
اقتصادنیوز: نرخ دلار امروز با سرعتی زیاد از کانال 14 هزار تومان به کانال 15 هزار تومان جهش کرد.
دلار کاهشی شد|تحلیل تکنیکال و پیش بینی دلار

به گزارش اقتصادنیوز، به تقل ار سایت طلا؛ برخی تحلیل‌گران، علت این جهش را اخبار بد منتشر شده در این روزها می‌دانند؛ انتشار سریع ویروس کرونا در کشور از یک سو و ورود نام ایران به لیست سیاه FATF از سوی دیگر دو خبر موثر بر بازار ارز و بورس اوراق بهادار تهران بودند.

 

علت رشد نرخ دلار در این روزها چیست؟


نرخ دلار امروز با سرعتی زیاد از کانال 14 هزار تومان به کانال 15 هزار تومان جهش کرد. برخی تحلیل‌گران، علت این جهش را اخبار بد منتشر شده در این روزها می‌دانند؛ انتشار سریع ویروس کرونا در کشور از یک سو و ورود نام ایران به لیست سیاه FATF از سوی دیگر دو خبر موثر بر بازار ارز و بورس اوراق بهادار تهران بودند. با این حال، صاحب‌نظران معتقدند مسئله FATF گرچه اثر روانی شدیدی بر بازار ارز داشته است، امّا در بُعد فنی تجارت خارجی ایران را با مشکل مواجه نخواهد کرد. تصویب FATF، نهادهای اطلاعات مالی ایران را مجبور به افشای اطلاعات تراکنش‌های مالی خارجی کشور می‌کند و ممکن است برخی از کانال‌های انتقال ارز با این کار شناسایی شده و بسته شوند. بنابراین، عدم تصویب FATF به خودی خود و دست کم در بعد فنی اثر منفی‌ای بر بازار ارز و دیگر بازارهای کشور نخواهد داشت.

تحلیل دلار تهران مورخ 4 اسفند 98

تحلیل دلار تهران مورخ 4 اسفند 98

تحلیل دلار تهران مورخ 4 اسفند 98 ساعت 17:00


امّا علت رشد نرخ دلار بی‌ارتباط با ویروس کرونا نیست. بخش قابل توجهی از تسویه‌های ارزی خارجی ایران در شرایط تحریم در بانک‌های چین (نظیر کونلون بانک، بانک تاجران و ...) انجام می‌شود و تعطیلی این بانک‌ها به علت انتشار گسترده ویروس کرونا در چین موجب کندی سرعت تسویه ارزی شرکت‌های ایرانی شده است. در واقع این بار ارز نه از سمت تقاضا، که از سمت عرضه تحت فشار قرار گرفته است و انتظار می‌رود با عادی شدن شرایط انتشار ویروس در چین آرامش نسبی به بازار ارز بازگردد.

پست اینستاگرامی آقای همتی رییس بانک مرکزی:

پست اینستاگرامی آقای همتی رییس بانک مرکزی

پست اینستاگرامی آقای همتی رییس بانک مرکزی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید