تاثیر کرونا بر بازار نفت تا کی ادامه خواهد داشت؟

کدخبر: ۳۲۶۵۰۱
اقتصادنیوز: بانک سرمایه گذاری یو بی اس سوئیس پیش بینی می کند که تاثیر منفی ویروس کرونا بر تقاضای نفت چین و به طور کلی بازار جهانی انرژی از 3 ماه سوم امسال کاهش خواهد یافت.
تاثیر کرونا بر بازار نفت تا کی ادامه خواهد داشت؟

به گزارش اقتصادنیوز، به تقل ار سایت طلا؛ بانک یو بی اس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره قیمت نفت برنت در سال 2020 را کاهش داده ولی گفته است که بازار انرژی از 3 ماه سوم امسال با رونق نسبی روبرو خواهد شد چرا که تاثیر منفی ویروس کرونا بر تقاضای نفت چین به تدریج از بین خواهد رفت.

بر اساس این گزارش بانک یو بی اس پیش بینی کرد: میانگین قیمت نفت برنت در سه ماه نخست امسال به 56 دلار خواهد رسید و این رقم برای کل سال 2020 میلادی به 60 دلار می رسد.

این دو قیمت به ترتیب 6 و 3.50 دلار نسبت به پیش بینی قبلی این بانک سرمایه گذاری کمتر بوده است.

تقاضای نفت چین نیز احتمالا به طور میانگین به 12.1 میلیون بشکه در روز در سه ماه نخست خواهد رسید که 10 درصد کمتر از پیش بینی قبلی است.

بانک یو بی اس پیش بینی خود درباره تقاضای جهانی نفت در سال 2020 را به میزان 450 هزار بشکه در روز معادل 0.4 درصد کاهش داده است.

ویروس کرونا تازه ترین عامل نگرانی در بازار جهانی انرژی به شمار می رود. افت شدید فعالیت های اقتصادی و صنعتی چین تاثیر منفی زیادی بر تقاضای نفت داشته است.

یو بی اس افزود: طی ماه های آینده همزمان با کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین، ثبات تقاضا، اقدام اوپک برای کاهش بیشتر تولید شرایط بازار نفت بهتر خواهد شد.

پیش بینی می شود قیمت نفت برنت از سه ماه سوم امسال با افزایش روبرو شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید