چرا اکنون باید طلا بخریم؟

کدخبر: ۳۲۹۰۹۷
اقتصادنیوز: نشریه اقتصادی آمریکایی فوربس در مطلبی به مواردی اشاره کرد که نشان دهنده سودآوری سرمایه گذاری در طلا در شرایط کنونی است.
چرا اکنون باید طلا بخریم؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ فوربس نوشت: طلا همواره به عنوان یک دارایی امن شناخته شده است. حتی زمانی که بازار سهام سودده نبوده و چشم انداز سیاست های مالی نیز روشن نیست، بهای طلا روند صعودی را طی می کند. در حال حاضر، قیمت طلا رابطه منفی قوی با بازارهای سهام دارد به این معنا که با سقوط بازار سهام، سرمایه گذاران پول را به سوی طلا می آوردند و بالعکس.

واقعیت این است که فروش فعلی در بازارهای سهام تنها یک آغاز است و موارد زیادی در روند آتی آن بوجود می آید. از این گذشته، ضعف اقتصاد همواره در اطلاعات و داده های آن مشهود نیست چه رسد به درآمدهای آن. بنابراین زمان بهتری برای خرید طلا وجود ندارد.

* چرا؟
نخست اینکه، بازارهای سهام با آشفتگی های فراوانی همراه هستند آنهم زمانی که شاخص داوجونز حرکت هزار واحدی را تبدیل به امری عادی شده است. دوم اینکه، ویروس کرونا  فدرال رزرو را به حاشیه رانده و این اجبار وجود دارد که فدرال رزرو سیاست های مالی خود در سویی دیگر هدایت کند. فدرال رزرو دو هفته قبل نرخ بهره را با 50 امتیاز پایه کاهش داد ، اما با این وجود بازار انتظار کاهش بیشتری را دارد.

طلا که تا به امروز حدود 10 درصد رشد داشته احتمالاً در هفته های آینده سود جدی تری را عاید صاحبان خود می کند.  دلیلش این است که ما در شرایطی قرار داریم که سیاست های پولی و مالی نمی تواند به اندازه کافی به بازارها آرامش تزریق کند. این در حالی است که دولت ها برای این هدف، در تلاشند. به عنوان مثال، ترامپ برای تسکین ضربه کرونا به اقتصاد آمریکا، تدابیری را برای مالیات بر حقوق ها و دستمزدها اتخاذ کرده است.

با این حال، ما هنوز چراغ سبزی نیدیده ایم و سرمایه گذاران همچنان عصبانی هستند. ممکن است ترامپ اهداف خود را محقق کند اما کافی نیست آسیبی که به اقتصاد وارد شده، جدی است و کرونا ویروس هم به گونه ای نیست که بتوان آن را تحت کنترل درآورد. در حال حاضر، هم معامله گران وهم وال استریت انتظار دارند طی جلسه هفته اینده صندوق فدرال شاهد کاهش هرچه بیشتر نرخ بهره باشند.

اگر بانک فدرال، نرخ بهره را 50 امتیاز پایه کاهش دهد، این می تواند دوباره قیمت طلا را به بالای 1700 دلار برساند. حتی احتمال صعود بهای این فلز زرد به بالاتر از ۱۷۵۰ دلار یا بیشتر نیز وجود خواهد داشت. اگر به کل داده های ETF مربوط به طلا نگاهی بیندازیم فرضیه ما را تأیید می کند که احتمالاً قیمت طلا افزایش خواهد یافت زیرا کل سهام در ETF در شرایط یک رکورد قرار داشته و جریان ورودی همچنان رو به افزایش است.

ظاهرا سرمایه گذاران از این ضعف فعلی قیمت بهره برده  و از این فرصت برای خرید بیشتر استفاده می کنند.  اصلاح فعلی در قیمت طلا فرصتی گرانبها برای معامله گران است که دوباره به بازی برگشته یا موضع خود را تقویت کنند، درست مانند موسسات. اگر به هر دلیلی ، بانک فدرال در جلسه هفته آینده خود. نرخ بهره را کاهش ندهد، زمینه بروز هراس بیشتر در بازارهای سهام فراهم خواهد شد که این یک نشانه مثبت برای قیمت طلا است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید