وعده نوبخت برای کاهش نیاز ارزی در سال ۹۹ / تامین نیازهای ارزی واردات با تحقق جهش تولید

کدخبر: ۳۳۰۵۶۲
اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال گذشته گفت: بخشی از نیازهای وارداتی در سال جدید با تحقق سیاست جهش تولید در بخشهای مختلف با اتکای به ظرفیتهای داخلی و مجموعه‌های دانش بنیان تامین خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت در سومین جلسه ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: دستیابی به جهش مناسب برای تولید نیازمند استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان می باشد که در این جلسه معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور گزارشی از هشت برنامه تدوین شده در این حوزه در راستای تحقق سیاست جهش تولید ارائه کردند.

 نوبخت با بیان اینکه، در این برنامه به ظرفیتهای مختلف 5 هزار شرکت دانش بنیان و 6 هزار واحد استارت آپ اشاره شد، تاکبد کرد، شرکتهای دانش بنیان در سال 98 تولیداتی به میزان 120 هزار میلیارد تومان داشتند که همین موضوع سبب شده که بتوان برای تحقق جهش تولید روی ظرفیت این شرکتها حساب ویژه‌ای باز کرد.

 معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در این جلسه دو دستورالعمل برای استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ملی و استانی در راستای تحقق جهش تولید ارائه شد گفت: بایستی برای تولیدات افزوده شده از طریق سیاست‌های حمایتی بازاری برای مصرف وجود داشته باشد در غیر این صورت کالاهای تولیدی انبار خواهند شد و این سیاست کمک به ما نخواهد کرد.

نوبخت ادامه داد: بر همین اساس در جلسه آینده پروژه‌های پیشنهادی از منظر اقتصاد کلان و بازار مصرف بررسی خواهند شد تا اولویت بندی مناسبی نیز برای آنها انجام شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید