سرگیجه بازار بورس

کدخبر: ۳۳۳۲۶۱
اقتصادنیوز: در حالی که شمار تلفات انسانی ناشی از شیوع کووید ۱۹ در آمریکا همچنین سیری صعودی را طی می کند، بازار سهام این کشور در یک تحول سخت، در حال بازیابی موقعیت از دست رفته خود است.
سرگیجه بازار بورس

اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛  هنوز مشخص نیست که چرا سهام های محلی در هفته های اخیر افزایش ارزش داشتند اما باید نتایج روزانه را ببینیم تا دریابیم که چه روی داده است.

در معاملات منظم امروز، میانگین صنعتی داو جونز با ۵۵۸.۹۹ امتیاز یا ۲.۳۹ درصد افزایش یافت و این در حالی است که  S&P 500 شاخص گسترده تری مانند  ۸۴.۸۳ امتیاز یا ۳.۰۶ درصد افزایش داشت . دراین میان، شاخص فنی و سنگین نزدک با کسب ۳۲۳.۳۲ امتیاز یا ۳.۹۵ درصد بیشترین تجمع شاخص های ایالات متحده را بدست آورد.

حال بازگردیم به این مساله که چرا وضعیت این گونه است، فرضیه هایی در این زمینه وجود دارد: سی ان بی سی در این باره نوشته بازارها بدلیل بهبود چشم انداز ویروس کرونا صعودی شده اند. بلومبرگ رشد سهام را پس از نشانه هایی دانست که حاکی از کاهش گسترش کروناویروس می باشد. بخش تجاری سی ان ان نیز رشد کنونی در بازار بورس را به دلیل اطلاعات تجاری بهتر از حد انتظار چینی ها اعلام کرد.

در همین زمینه،‌ مارکت واچ(MarketWatch) نوشت که در پی تصمیم دولت ها برای بازگشایی مجدد فعالیت های اقتصادی خود، بازارها نیز در مسیر پیشرفت قرار گرفته اند و وضعیت درآمدها هبتر از حدی است که انتظار آن می رفت. حال شاید با مطالعه این مطالب این گونه فکر کنید که وضعیت اقتصادی در آمریکا خوب است، اینگونه نیست.

 

با از بین رفتن میلیون ها شغل در هر هفته، نرخ بیکاری شدیدا رو به افزایش بوده، تامین مواد غذایی برای مردم در مدار کاهشی و با مشکل روبرو شده،‌ کشاورزان بدون نان مانده اند و ما تقریبا روزانه دو هزار انسان را در آمریکا در اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست می دهیم. این نمای عمومی چیزی است که روی داده است.

نویسنده این مطلب ادامه داد:‌ در بازار و نمای خصوصی وضعیت موجود،‌ شاهد صحنه ای متفاوت هستیم:‌ با هر کسی که در خصوص بازار داخلی صحبت می کنم انتظار رکودی یک یا دو چهارم را دارد. شما می توانید به شرایط بازگشت چین به شرایط معمول نگاهی کرده و آینده ما را ببینید.

به همین دلیل است که ما حضور در بورس اوراق بهادار را به شما توصیه می کنیم. درست است که همه چیز واقعا بهم ریخته و شما احساس می کنید گیج شده اید اما شکاف میان خوش بینی بازار خصوصی و بدبینی نمای عمومی معکوسی است که پیش تر نیز تجربه شده است. راه مناسبی برای تناسب میان این دو عرصه وجود دارد، من تردیدی در این باره ندارم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید