فروش "کرونا" از امروز در فرابورس

کدخبر: ۳۳۴۲۴۶
اقتصادنیوز: مدیر عملیات بازار فرابورس ایران از امکان‌پذیر شدن فروش اوراق کرونا۲ از امروز(چهارشنبه) در فرابورس ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمد صادق غزنوی از تمامی اهالی بازار سرمایه که تا کنون در طرح نیکوکارانه تامین مالی جمعی برای مقابله با بیماری کرونا مشارکت‌کرده‌اند، قدردانی کرد و گفت: از آنجا که در این طرح تامین مالی جمعی در نماد معاملاتی کرونا2 صرفا منافع حاصل از مبالغ پرداخت شده اهدا خواهد شد و اصل آن در صورت تمایل اهدا‌کننده، قابل بازگشت است، از امروز فروش نماد کرونا2 برای کسانی که تا پایان فروردین‌ماه این نماد را خریداری‌ کرده‌اند، امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در نماد کرونا1 اصل مبلغ و تمام منافع حاصل از آن در امور خیرخواهانه مقابله با بیماری کرونا اهدا شده است، از نیکوکاران درخواست کرد اقدام به فروش نماد کرونا1 در سامانه معاملاتی نکنند؛ چراکه معاملات این نماد مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

مدیر عملیات بازار فرابورس ایران در مورد سازوکار عملیاتی فروش نماد کرونا2 نیز گفت: فروش این نماد هم از طریق معاملات برخط و هم از طریق کارگزاری‌ها امکان‌پذیر است و نحوه پرداخت نیز به صورت T+1 خواهد بود.

وی در خصوص بازگشت اصل مبالغ تامین‌شده توسط اهداکنندگانی که از اول اردیبهشت‌ماه جاری یعنی پس از تمدید این طرح نیکوکارانه، نماد کرونا2 را خریداری کرده‌اند، توضیح داد: در حال حاضر با ارسال سفارش فروش کرونا2، اصل مبالغ اهداشده تنها به خریدارانی که از 27 اسفند 98 تا پایان 31 فروردین 99 در این طرح مشارکت کرده‌اند، برگشت داده می‌شود و برای مابقی خریداران، بعد از تاریخ اتمام دوره یعنی 31 اردیبهشت‌ماه، مجددا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر عملیات بازار فرابورس ایران یادآور شد: همانگونه که بارها اطلاع‌سانی کرده‌ایم با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در نماد کرونا1 اصل و منافع مبالغ، اهدا می‌شود و با خرید نماد ‌‌کرونا 2 اصل مبلغ تامین‌شده به تشخیص امین، سرمایه‌گذاری شده و منافع حاصل از سرمایه‌گذاری در ‌اهداف نیکوکارانه به کار می‌رود.

به گفته غزنوی، خانواده بازار سرمایه کشور همزمان از آغاز پویش مردمی بازار سرمایه علیه کرونا تا پایان فروردین‌ماه جاری با خریداری اوراق کرونا1 و کرونا2، نزدیک به 195 میلیارد ریال برای کمک به تامین هزینه‌های اقتصادی مقابله با این بیماری جمع‌آوری کرده‌اند و این پویش همچنان ادامه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید