نوسان قیمت طلای جهانی بالای مرز 1700 دلاری

کدخبر: ۳۳۴۳۹۲
اقتصادنیوز: امروز بازارهای جهانی در حالی که تحت تاثیر نوسانات شدید بازار نفت و بازارهای بورس با وضعیتی شکننده مواجه است و از طرفی با وحشت سرمایه‌گذاران ،طلا به عنوان سرمایه امن جهش کرد، هرچند تقویت دلار باعث شد تا این افزایش قیمت محدود شود.
نوسان قیمت طلای جهانی بالای مرز 1700 دلاری

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ قیمت طلا در معاملات امروز یک درصد افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران پس از سقوط تاریخی قیمت نفت و تشدید نگرانی ها در مورد رکود جهانی، به سوی دارایی امن روی آورده اند.

 

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 14.79 دلار افزایش به 1698 دلار رسید. روز گذشته طلا به کمترین قیمت دو هفته پیش رسیده بود زیرا یک فروش یک جا در بازار برای ایجاد نقدینگی ایجاد شده و سرمایه گذاران را بر آن داشته بود تا برای جبران خسارات، طلا را بفروشند. اما پس از افت شدید به رشد خود ادامه داد و از مرز 1720 دلاری نیز عبور کرد.

هاریش وی، تحلیلگر بازار گفت: «بلاتکلیفی بسیار در بازار کالاهای اساسی پس از سقوط قیمت نفت وجود دارد. با وجود تقویت قیمت دلار، هنوز خرید طلا به خاصیت امنیت آن وجود دارد.»

«انتظار می رود قیمت طلا در روزهای آتی تثبیت شود. در مجموع، بی ثباتی زیادی در بازارهای کالاهای اساسی وجود دارد. طلا به علت بی ثباتی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، در روند مثبت قرار دارد.»

اخیرا قیمت نفت به کمتر از 16 دلار یعنی پایین ترین رقم از سال 1999 رسید.

 

به گفته تحلیلگران، قیمت طلا ممکن است در بلندمدت با فشارهای کاهشی روبرو شود زیرا این فلز به عنوان پناهگاهی در برابر تورم مورد استفاده قرار می گیرد اما سقوط قیمتهای نفت، به معنای افزایش فشارهای تورم منفی در بازار است. با این حال اقدامات محرک مالی و اقتصادی بانکهای مرکزی جهان به خصوص بانک مرکزی آمریکا از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

در عین حال، ذخایر گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان، در روز سه شنبه 0.4 درصد افزایش یافت و به 1033.39 تن رسید.

سقوط بی سابقه قیمت نفت آمریکا موجب شده تا نفت به عنوان یک کالای قابل اتکا عملا به کالایی بی ارزش بدل شود و ابراز نگرانی تحلیلگران نسبت به افت شدیدتر اقتصاد جهانی طی ماه های آینده موجب شده تا سرمایه گذاران خود را برای سقوط قیمت بسیاری از دارایی ها آماده کنند.

سنای آمریکا روز سه شنبه به شکلی اجماعی یک بسته کمک مالی 484 میلیارد دلاری را برای حمایت از اقتصاد این کشور و بیمارستان های درگیر ویروس کرونا به تصویب رساند و این لایحه را برای تصویب نهایی در اواخر هفته به مجلس نمایندگان ارسال کرد.

در پی اعمال مقررات قرنطینه و کاهش رفت و آمدها، میزان فروش خانه در آمریکا در ماه مارس بیشترین کاهش را در طی 4 سال و نیم گذشته تجربه کرده است. در همین حال بر اساس آمارهای جدید منتشر شده، میزان واقعی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در انگلیس بیش از 40 درصد بالاتر از آمارهای روزمره ای است که دولت این کشور تا دهم آوریل منتشر کرده است.

روسای صندوق بین المللی پول، مکانیزم ثبات اروپایی و دیگر نهادهای مالی منطقه ای دیروز توافق کردند که برای کاهش اثرات اقتصادی و مالی ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید