احتمال سقوط یورو/ تاثیر الاکلنگ طلا و نفت بر دلار

کدخبر: ۳۳۷۴۸۸
اقتصادنیوز: نمودارهای اقتصاد اروپا در حالی نشان‌دهنده کاهش نرخ تجارت در کشورهای این قاره است که بهای طلا همچنان صعودی و نفت در مسیر نزولی است.
احتمال سقوط یورو/ تاثیر الاکلنگ طلا و نفت بر دلار

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ بازارهای سهام ایالات متحده روز گذشته در حالی بسته شد که شاخص S&P500 و نزدک در منطقه مثبت قرار داشت. در مقابل، بازارهای اروپا با سطحی پایین‌تر تعطیل شدند. سرمایه گذاران در اروپا قرار نیست به زودی شاهد هیچ روند صعودی در بازار باشند. با نگاهی به نمودار هفتگی شاخص های اصلی اروپا می توان دریافت که صعود گسترده ای که از ابتدای شیوع کووید۱۹ شاهد بوده ایم، درخشش خود را از دست داده است.

تردیدی نیست اگر بگوییم بازار سهام ایالات متحده در مقایسه با بازراهای اروپا همچنان از قدرت بیشتری برخوردار است و دلیل عمده این مساله نیز نزاعی است که بانک مرکزی اروپا با آلمان بر سر بسته های کمکی کروناویروس دارد. کریستین لاگارد می خواهد با با اقدامات نقدینگی به به نجات یورو کمک کند اما آلمان آمادگی حمایت از این اقدامات را ندارد.

 چالش اخیر دادگاه قانون اساسی آلمان و پاسخ مربوطه از سوی بروکسل باعث تشدید اوضاع شده است. برای سرمایه گذاران، این به معنای تهدید واقعی برای یورو بوده و از این رو آنها از بازارهای سهام آمریکا حمایت می کنند.

با توجه به این موضوع، سرمایه گذاران باید باید یکی از مهم ترین فاکتورها را در نظر بگیرند تا از این طریق،‌ بتوانند به بیشترین سود در بازارهای ایالات متحده آنهم با خرید تعداد اندکی سهم دست پیدا کنند. حامیان جریان صعودی بازار معتقدند ۶۹ درصد شاخص S&P500 بالاتر از میانگین ۵۰ روزه خود بوده و تا زمانی که این روند به همین شکل باقی بماند،  شانس اینکه جریان همچنان صعودی بماند وجود دارد.

پوند بدون شانس

در انگلستان نیز تدابیر ویژه مخصوص این روزها منتشر شده است. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا شرط اصلی این شروط ۵۰ صفحه ای  را پایین بودن میزان ابتلای شهروندان به کرونا اعلام کرده است. وی تاکید کرده که کرونا یک همه گیری کوتاه مدت نیست و ممکن است تا مدتها در جامعه باقی بماند. اکنون پوند در رتبه ای پایین تر از دلار در حرکت است.

طلا از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در جاده صعودی قرار گرفت و همچنان بالا و بالاتر می رود. در مقابل، نفت ، ‌پس از کاهش قیمت تدریجی یک سقوط ناگهانی را تجربه کرد و حتی به منفی صفر نیز رسید.  گرچه به نظر می رسد این شرایط همچنان همین گونه باقی می ماند، اما اگر قیمت ها بتواند تا حدودی بالاتر از سطح میانگین قرار بگیرد می توان این امیدواری را داشت که بخشی از خسارت های وارد شده جبران شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید