تحلیل قیمت طلا | اونس به کدام سمت می‌رود؟

کدخبر: ۳۳۹۵۷۶
اقتصادنیوز: در حالی که برخی دولت ها راهکار چاپ اسکناس را برای مقابله با آثار منفی شیوع کرونا بر اقتصاد، در پیش گرفته اند طلا امکان تولید و توزیع بیشتر ندارد.
تحلیل قیمت طلا | اونس به کدام سمت می‌رود؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛  منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در اظهاراتی از لزون استفاده از لایحه دیگری برای ایجاد حرک اقتصادی در بازار سخن می گوید. این اظهارات پس از آن مطرح شد که نایندگان سنا بسته بی سابقه ۳ تریلیون دلاری را برای کمک به اقتصاد کرونایی این کشور تصویب کردند. بنا بر اعلام رهبر اکثریت سنا، لایحه بعدی مقابله با اثرات اقتصادی کرونا نمی تواند بیش از یک تریلیون دلار باشد.

 

در مواجهه با این شرایط، ایده برخورداری از پول ملی با پشتیبانی یک دارایی واقعی مانند طلا می تواند مهم باشد. انتظار می رود که با این کار قانون گذاران وادار به اجرای نظم مالی، سلطه بر تورم و عادی سازی تجارت بین المللی شوند.

جودی شلتون، نامزد منتخب رئیس جمهور ترامپ برای تصدی سمت مدیریت صندوق ذخیره فدرال مدت هاست که طرفدار بازگشت به استاندارد طلا است؛ استانداری که رسماً در سال ۱۹۷۱ به پایان رسید. حتی ایده ارز با پشتوانه طلا که حتی می توان آن را با روشی رمزنگاری انجام داد مطرح گردید. اگرچه شانس بازگشت ایالات متحده به استاندارد طلا برای هیچ کس بعید نیست اما فکر می کنم در زمان حال که عدم اطمینان اقتصادی وجود دارد اطمینان از داشتن ۱۰  درصد از سهام معدن طلا و خود طلا بسیار مهم است. من این را قانون طلایی ۱۰ درصد می نامم.

 

قانون طلایی ۱۰ درصد منطقی و محتاطانه است. دولت نمی تواند پول زیادی را وارد سیستم اقتصادی کرده و تورم ایجاد نکند. چیزی که نمی تواند چاپ و زیاد کند، طلا است. در حقیقت، ممکن است در حال حاضر ما به اوج عرضه طلا دقت داشته باشیم که فقط به فلز گرانبها کمک می کند ارزش خود را در صورت خراب شدن پول حفظ نماید.

راهکار چاپ بی‌سابقه پول توسط فدرال علاوه بر تشدید تورم، ارزش دلار آمریکا را به شدت کاهش داده است. از هفته گذشته، کل دارایی های بانک مرکزی فدرال رزرو با رکورد ۷.۰۴ تریلیون دلار بود. این یک سوم کل اقتصاد ایالات متحده است.خرید دارایی خالص برای بانکهای مرکزی گروه هفت در ماه آوریل بالاتر از ۱.۳ تریلیون دلار بود.

همین نزول ارزش دلار، کمکی بزرگ به رشد بهای طلا است؛ طلایی که قابل چاپ نیست و بیشتر نمی شود. بسیاری از معادن استخراج طلا به سبب شیوع کرونا تعطیل شده اند و کاهش عرضه این کالا را در بازار ایجاد کرده اند. هنگامی که چاپ اسکناس توسط دولت ادامه یابد و معادن طلا همچنان تعطیل بوده و طلای جدیدی استخراج نکنند باید انتظار داشت که قیمت فلز زردهمچنان بالا و بالاتر برود، حتی اگر در مقاطعی دچار نوسان شود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید