قیمت سکه اصلاح شد

روزهای بی زور در بازار ارز / بهای دلار ، یورو و سکه امروز

کدخبر: ۳۴۱۴۴۹
اقتصادنیوز: در دومین روز هفته، بازارها جانی برای نوسان قابل توجه نداشتند و در بازه محدودی تغییرات خود را به ثبت رساندند. روز یک شنبه‌، دلار در دامنه 17 هزار و 670 تا 17 هزار و 730 تومان زندانی بود و حرکات رفت و برگشت اندکی را در این دامنه انجام می داد. حدود ساعت 4 بعدازظهر، شاخص ارزی روی عدد17 هزار و 680 تومان قرار گرفت که افزایشی 10 تومانی نسبت به روز ابتدایی هفته داشت. با این حال،‌ چنین رشدی نیز نتوانست تغییری در سمت و سوی انتظارات بازیگران ارزی ایجاد کند. اکثر آن ها عنوان می کردند،
روزهای بی زور در بازار ارز / بهای دلار ، یورو و سکه امروز
به گزارش اقتصادنیوز، بازار نه جانی برای بالا رفتن دارد و نه توانی برای پایین رفتن. وضعیت بازار در دو روز ابتدایی هفته نیز صحبت آن ها را تایید می کرد. به نظر می رسد، در شرایط فعلی معامله گران باید صبر کنند که تکلیف دلار در دامنه 17 هزار و 500 تا 17 هزار و 800 تومانی روشن شود. بازار از هر سمت این بازه خارج شود، انتظارات کاهشی یا افزایشی بیشتر مشخص خواهند شد. در حال حاضر معامله گران از نبود توانایی در سمت عرضه و تقاضا برای ایجاد تغییرات قابل توجه صحبت می کنند. 
در شرایط کنونی، افزایشی های بازار به طور مشخص به رفتار صعودی نرخ حواله درهم خوشبین هستند. از نظر آنها نرخ حواله درهم مدت هاست،  بالای محدوده 4 هزار و 850تومانی نوسان می کند و در مواقعی حتی خود را بالای مرز 4 هزار و 900 تومانی تثبیت کرده است. درهم 4 هزار و 900 تومانی به معنای آن است که دلار در بازار داخلی توان آن را دارد که بالای محدوده 17 هزار و 900 تومانی قرار بگیرد. با این حال، در روزهای اخیر بازار داخلی با این سطح از قیمت درهم خود را هماهنگ نکرده است و همین مساله از نگاه کاهشی های بازار نشان می دهد که تقاضای نقدی خاصی در بازار وجود ندارد. حتی تقاضا از شرایط عادی هم کمتر است که نمی تواند افزایش درهم را در بازار داخلی اثرگذار کند. البته عده ای هم باور دارند عرضه بازارساز و سیاست های او در کاهش نوسانات بازار موثر بوده است. بازارساز بر تابلوی صرافی های منتخب قیمت دلار را سعی کرد به نرخ بازار نزدیک کند و از این طریق مانع از ورود تقاضای کاذب به بازار شود.  دیروز دلار در صرافی ملی 16 هزار و 930 تومان به فروش می رفت که 50 تومان کمتر از روز شنبه بود. کاهش قیمت دلار در صرافی های منتخب سیگنالی به بازیگران بازار است که بازارساز به دنبال افت قیمت بیشتر است. در سامانه نیما قیمت دلار با بالا آمدن انگیزه صادرکنندگان برای عرضه ارز را افزایش داده است. 
بیشتر معامله گران باور دارند،‌ آنچه در اردیبهشت ماه موجب شد نوسان قیمتی دلار و سکه افزایش پیدا کند، تحرک سمت تقاضا نبود و بیشتر ضعف عرضه بود که محرک بالا رفتن قیمت ها شد. از نظر این دسته از معامله گران،  در خردادماه ‌وضع عرضه ارز کمی بهترشده است و همین عامل آرامش بیشتری را بر بازارها حاکم کرده است. البته وضعیت در بازارهای موازی نیز به گونه ای نبوده است که سرمایه ای به سوی بازار ارز و سکه سرازیر شود. در این میان محدود شدن نوسان نیز موجب شده است که افراد تمایل کمتری برای حضور در این بازارها داشته باشند. 
در  این میان، در بازار سکه نیز روز گذشته چون دلار نوسان زیادی وجود نداشت. روز یک شنبه فلز گران بهای داخلی 30 هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای 7 میلیون و 330 هزارتومان رسید. این افزایش در حالی رقم خورد که سکه تمام بهار آزادی در اولین روز هفته 140 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود و برخی فعالان انتظار داشتند که بازار به سطح حمایتی 7میلیون و 200 هزار تومانی حرکت کند. با این حال، روز یک شنبه وقت اصلاحی برای سکه بود و معامله گران در انتظار روند بازار طلای جهانی در روز جاری خواهند بود. در صورتی که طلا بتواند بار دیگر خود را به سطح هزار و 700 دلاری نزدیک کند، احتمال افزایش بیشتر قیمت سکه دور از ذهن نیست ولی افت اونس، سکه را تحت فشار بیشتری قرار خواهند داد. به گفته فعالان، بازار سکه برای رشد نیاز به محرک های قوی تری دارد،‌مخصوصا که قبل تر نسبت به دلار بیشتر رشد کرده بود. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید