صعود طلا با انتشار آمار اقتصادی انگلیس/ رشد 2.5 درصد ارزش فلز زرد طی هفته گذشته

کدخبر: ۳۴۲۴۸۲
اقتصادنیوز:داده‌های اداره ملی آمار انگلیس نشان داد که اقتصاد این کشور در ماه آوریل با بزرگترین افت (در تولید ناخالص ملی) در تاریخ خود روبرو شده است.در معاملات امروز بازارهای جهانی آمارهای ضعیف اقتصادی انگلیس در کنار نگرانی از موج دوم شیوع کرونا وپیش‌بینی‌های ناامیدکننده اقتصادی از سوی فدرال‌رزرو قیمت طلا درجهان را افزایش داد
 صعود طلا با انتشار آمار اقتصادی انگلیس/ رشد 2.5 درصد ارزش فلز زرد طی هفته گذشته

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ ​از طرفی با پیش‌بینی‌های ناامیدکننده اقتصادی از سوی فدرال‌رزرو که اعلام کرد ریکاوری اقتصادی آمریکا سال‌ها طول خواهد کشید،عامل دیگر افزایش قیمت جهانی طلا شد

مقامات فدرال رزرو در اوایل این هفته گفتند نرخ بهره بانکی این بانک حداقل تا سال 2022 باید در نزدیکی صفر باقی بماند.

طلا از پایین ماندن نرخ بهره سود می برد زیرا هزینه های نگهداری این فلز گران بها کاهش می یابد.

 داده‌های اداره ملی آمار انگلیس نشان داد که اقتصاد این کشور در ماه آوریل با بزرگترین افت (در تولید ناخالص ملی) در تاریخ خود روبرو شده است.

طبق این داده‌ها تولید ناخالص ملی (جی‌دی‌پی) انگلیس ۲۰.۴ درصد نسبت به ماه گذشته کمتر شده است. این در حالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند جی‌دی‌پی این ماه ۱۸.۴ درصد آب برود.

همچنین طبق این داده‌ها مشخص شد که جی‌دی‌پی انگلیس در ماه آوریل ۲۴.۵ درصد نسبت به آوریل ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

این نتایج در حالی اتفاق افتاده است که محدودیت‌های قرنطینه‌ای وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اقتصادی را به شدت مختل کرده است.

در سه ماهه منتهی به پایان آوریل اقتصاد انگلیس نسبت به سه ماه قبل از آن ۱۰.۴ درصد آب رفت، در حالی که تحلیل‌گران میزان افت آن را ۱۰ درصد پیش‌بینی کرده بودند.

از طرفی قیمت طلا در مسیر ثبت نخستین افزایش هفتگی در 4 هفته گذشته قرار گرفته است.

امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1737 دلار فروخته شد.

طلا تا این لحظه طی هفته گذشته 2.5 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است.

جیگار تریودا، تحلیلگر کالاهای اساسی در بمبئی گفت در ساعات اولیه معاملات قیمت طلا کاهش یافت اما پس از انتشار آمار ضعیف اقتصادی انگلیس، بهای این فلز گران بها افزایش یافت.   

جان شارما، اقتصاددان ارشد بانک ملی استرالیا گفت: «افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید 19، سبب تقویت حس پرهیز از ریسک پذیری شده است. درعین حال، این وضعیت ارزش دلار را نیز بالا برده است.»

امروز تقویت ارزش دلار، مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شده زیرا بالا رفتن ارزش دلار، فلز زرد را برای مالکان دیگر ارزها گران تر می سازد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج شنبه 0.5 درصد افزایش یافت و به 1135.05 تن رسید.

بازارهای سهام آمریکا پس از روند صعودی پرقدرتی که اخیرا داشتند، در معاملات روز پنج شنبه بیش از پنج درصد سقوط کردند که بدترین روز آنها از اواسط مارس بود. بازارهای سهام آسیایی هم به دلیل نگرانی‌ها از شیوع مجدد ویروس کرونا نزول کردند.

قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون با اقدام بانک‌های مرکزی جهان در کاهش نرخ‌های بهره و رونمایی بسته‌های محرک مالی گسترده که با هدف تقویت اقتصادهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته، رشد چشمگیری داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید