با شکست انحصار و پیاده‌سازی سیستم هوشمند؛

LoR امکان جابه‌جایی ارز برای فعالان اقتصادی کشور در بازارهای جهانی را فراهم کرد

کدخبر: ۳۴۳۶۸۰
اقتصادنیوز: به منظور تسهیل در نقل و انتقال ارز، از سوی گروهی از نخبگان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف، سیستم نامتمرکز تبادل خدمات و کالا با نام علمی LoR تحت عنوان "تاک" طراحی و راه‌اندازی شد.
LoR امکان جابه‌جایی ارز برای فعالان اقتصادی کشور در بازارهای جهانی را فراهم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، درحال حاضر سیستم LoR پیچیده‌ترین سیستم نامتمرکز تحت وب در دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند بستری مناسب را برای تبادل انواع فعالیت کسب‌ و کارهای بزرگ و کوچک در بازارهای جهانی فراهم کند.

این سیستم پیشرفته نامتمرکز که از یک ابر هوش مصنوعی بهره می‌گیرد، می‌تواند امکان برقراری امنیت برای معاملات، بازاریابی، برقراری تعادل قیمت خدمات و کالا به شکل عادلانه، انتقال و جابه‌جایی ارز، نقدینگی مادی و بسیاری موارد دیگر را برای فعالان اقتصادی فراهم کند. فناوری این سیستم تا پیش از این به شکل انحصاری در اختیار چند کشور جهان بود و از آن برای پیاده‌سازی این سیستم استفاده شد و دانشمندان داخلی توانستند این سیستم نامتمرکز را در ایران و چند کشور دیگر راه‌اندازی کنند.

آرش واعظی، سرپرست و طراح این سیستم در ایران در این باره اظهار کرد: ابتدا انگیزه ساخت و طراحی این سیستم این بود که بتواند جایگزینی برای سیستم کنونی بلاک‌چین باشد که مشکلات بزرگی از جمله توزیع ناعادلانه‌ ارز را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: مشکلات حال حاضر سیستم‌های کنونی و راه‌حل‌هایی که LoR برای آنها آورده، در طرح بیان شده و در پیاده‌سازی بستر تاک اعمال شده و یا در حال اعمال است.

واعظی تاکید کرد: امکان ایجاد تبادلات جهانی، بستر ارتباطی امن بین مراکز، بهینه‌سازی ایده‌های کسب‌وکار، ارائه‌ ایده‌های تحلیل‌شده به متقاضیان ایجاد شغل، جهش اقتصادی در تولید، سازمان‌دهی و رونق تجارت آنلاین و ایجاد بستر تحقیقاتی پیشرفته بین دانشگاهی تنها بخشی از اهداف این سیستم نامتمرکز است.

به گفته طراح این سیستم، فعالان اقتصادی و ارائه‌کنندگان خدمات می‌توانند برای بهره‌مندی از سرویس‌های این سیستم نامتمرکز هوشمند، به آدرس سایت taak.org مراجعه و ثبت‌نام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید