صادرات ۸۰۰ میلیون دلار کالا به عراق در اردیبهشت ماه

کدخبر: ۳۴۴۳۶۱
اقتصادنیوز: یک عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: رقم صادرات ایران به عراق در اردیبهشت ماه به حدود ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است
صادرات ۸۰۰ میلیون دلار کالا به عراق در اردیبهشت ماه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق، اظهار کرد : در اردیبهشت ماه امسال حدود 800 میلیون دلار صادرات از سوی ایران به عراق صورت گرفته است .

حمیدحسینی، با بیان اینکه در چند سال گذشته عراق دومین مقصد صادراتی ایران بوده است، گفت: اولین مقصد صادراتی ایران ،کشور چین است که عموماً محصولات پتروشیمی به آن صادر می شود و دومین مقصد صادراتی عراق است که مجموعه‌ای از کالاهای کشاورزی و خدمات فنی، مهندسی و ساختمانی به این کشور صادر می شود .

وی با بیان اینکه عراق یکی از مقصدهای خوب و آینده دار بازار صادرات ایران است در مورد وضعیت مرزهای دو کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز گفت : در حال حاضر مرز مهران مشغول به فعالیت است و دو روز در هفته مرز در این منطقه باز است و اکنون بحث جدی این است که مرزهای دیگر از جمله مرز چذابه نیز باز شوند و انتظار داریم که طی یکی الی دو هفته آینده مابقی مرزها نیز فعالیت خود را آغاز کنند .

این عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق همچنین با بیان این که در فروردین ماه به علت شیوع ویروس کرونا نتوانستیم تجارت خوبی با عراق داشته باشیم، تصریح کرد : ولی در اردیبهشت ماه حدود 800 میلیون دلار صادرات به عراق صورت گرفت که این رقم خوبی است و پیش‌بینی می‌کنیم که در رقم خرداد ماه بیش از این بوده باشد .

حسینی ادامه داد: کالاهای صادر شده به عراق غیر از خدمات فنی مهندسی و برقی است که به این کشور صادر می‌شود و ما سعی می‌کنیم علیرغم مشکلات موجود از جمله بحث تحریم ها و فشارهای آمریکا ، همچنان رقم صادراتی خود به این کشور را حفظ کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید