۸۰ درصد اصناف از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند

کدخبر: ۳۴۴۴۱۳
اقتصادنیوز: رئیس اتاق اصناف تهران گفت: ۳۰۰ هزار واحد صنفی در استان تهران وجود دارد که حدود ۸۰ درصد این اصناف از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند.
۸۰ درصد اصناف از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، قاسم نوده فراهانی در حاشیه مراسم روز اصناف گفت: برخی از اصناف سه ماه تعطیل بودند و اکنون هم برخی دیگر با 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و همین امر باعث شد تا با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند.

وی ادامه داد: اصناف با مشکلاتی، چون مالیات، تامین اجتماعی و چک روبرو هستند که امروز دور هم جمع شدند تا مشکلاتشان برای چندمین بار بیان کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: قول‌های زیادی دادند که عملیاتی نشده و هر روز مراجعه کننده داریم که چرا عملیاتی نمی‌شود.

نوده فراهانی گفت: 20 درصد از اصناف از زمان شیوع بیماری کرونا باز و باقی تعطیل بودند.

وی ادامه داد: 10 رسته شغلی را اعلام کردند که از ویروس کرونا اسیب دیده اند و از اصناف نپرسیدند و خودشان انتخاب و به ما ابلاغ کردند و ما هر روز شاهد اعتراض سایر اصناف هستیم.

هیچ کمکی برای اصناف زیان دیده از کرونا صورت نگرفته است

رئیس اتاق اصناف تهران: اگر در این شرایط به اصناف کمک نشود برخی از اصناف از گردونه تولید خارج می‌شوند.

قاسم نوده فراهانی در نشست روز اصناف در جمع روسای اصناف تهران به بیان مشکلات این حوزه پرداخت و گفت: اصناف در 4 رده شغلی فعالیت دارند که به نوبه خود در زمان بیماری کرونا اسیب دیدند که در بحث پرداخت مالیات دچار مشکل هستند.

وی افزود: اصناف در این مدت کرونایی یا کار نمی‌کردند و یا اینکه اکنون با 50 درصد طرفیت خود مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه اصناف در زمان انقلاب و جنگ همیشه در صحنه بودند و در این شرایط نیز با تهیه بسته حمایتی به اقشار محروم کمک کرده است گفت: از مسئولین درخواست داریم که درحوزه مالیات به اصناف کمک کنند.

نوده فراهانی ادامه داد: در بحث تامین اجتماعی نیز اصنافی که چند ماه تعطیل بودند باید حق بیمه پرداخت کنند که تقاضا داریم که درباره سهم کارفرما تجدید نظر کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از اصناف بدلیل کار نکردن مشکل برگشت چک دارند که ما به رئیس بانک مرکزی نامه زدیم تافرصت تنفس 3 ماه به اصناف دهند و اصناف را دریابند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید