آتش بازی بورس با چاشنی دلار

کدخبر: ۳۴۴۶۲۳
ااقتصادنیوز: شاخص بورس امروز با افزایش 45 هزار واحدی و رسیدن به مرز کانال جدید 1.4 میلیون واحدی دوباره همه را متعجب کرد.
آتش بازی بورس با چاشنی دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس، شاخص بورس امروز با افزایش 45 هزار واحدی و رسیدن به مرز کانال جدید 1.4 میلیون واحدی دوباره همه را متعجب کرد. اگر چه تحرکات در بازار ارز و نزدیک شدن قیمت دلار به مرز 20 هزار تومان عامل اصلی این موتور دنباله دار رشد نام برده میشود اما بازار از همین ناحیه میتوانند نگران کننده تلقی شود چرا که احتمال دارد با فروکش التهاب ها بازار هم با واکنش متفاوت تری مواجه شود.

 هیجانات در بازار امروز را تقریبا یکدست خریدار کرده است. اگر چه برای فردا به دلیل معامله صندوق دارایکم و عرضه اولیه درنظرگرفته شده، باید شرایط دیگری را متصور شد اما در صورت تداوم التهابات بازار ارز باید همچنان شاهد روندهای عجیب در بازار سهام هم باشیم. صرافی ملی امروز قیمت دلار را 19295 تومان اعلام کرده که دلیل این افزایش را باید تاثیرپذیری از نرخ بازار آزاد دانست. قیمت دلار نیمایی روز قبل با 16137.3 تومان خریداری شد.

 دلیل نوسان نرخ ارز در بازارها را اگر چه با تایید این فرض میتوان ناشی از رشد تقاضا از سوی تقاضای سنتی بازار و معامله گران حرفه ای در بازار ارز دانست، اما با توجه به تداوم هیجانات در بازار سهام نمیتوان به قاطعیت از ورود پول های جدید به این بازار خبر داد.  در بازار مسکن اما برخی گزارش های میدانی در برخی مناطق پایتخت حکایت از ورود برخی پول های بورسی به این بازار است.

 تحلیل همه این بردارها نشان میدهد جریان پول در بازار سهام در این بازار باقی می ماند و همچنان تعیین کننده است. با التهاب ارزی هم که به نظر میرسد در روزهای آینده با اصلاح همراه شود، بازار همچنان هیجانی خواهد بود. البته بازارساز تاکید دارد قصد پول پاشی ندارد و وقت خود را صرف امور تجارت (تامین نیاز ارز وارداتی و رونق صادارت) می کند، به همین دلیل از این ناحیه (عدم تزریق ارز) ممکن است التهابات اندکی مدت دار شود. 

با این وصف، با وضعیت شرایط تحریمی و بازنگردانده شدن ارزهای صادراتی که براساس گزارش بانک مرکزی به حدود 28 میلیارد دلار میرسد و شرایط محدودیت در واردات و صادرات با شرایط پاندومی کووید 19، ممکن است شاهد موج های بعدی التهابی در بازار ارز باشیم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید