امسال چه خودروهایی بیشتر روانه بازار می‌شود؟

کدخبر: ۳۴۵۱۹۳
اقتصادنیوز: بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۲۰۳ هزار و ۱۴۶ دستگاه خودرو از سوی شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان خردادماه است.
امسال چه خودروهایی بیشتر روانه بازار می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا برپایه آمارهای سامانه کدال، در این مدت ایران خودرو ۹۶ هزار و ۴۹۰ دستگاه، سایپا ۷۹ هزار و ۵۲۰ دستگاه و پارس خودرو ۲۷ هزار و ۱۳۶ دستگاه خودرو تولید کردند.

در سه ماهه امسال ایران خودرو موفق به تولید ۶۹ هزار و ۷۷ دستگاه خودرو در گروه پژو، ۱۰ هزار و ۱۹۳ دستگاه در گروه سمند، دو هزار و ۲۱ دستگاه رانا، ۱۲ هزار و ۴۷۹ دستگاه دنا، یک هزار و ۴۵۰ دستگاه هایما، یک هزار و ۱۱۴ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات جدید و ۱۵۶ دستگاه پژو ۲۰۰۸ شد.

در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ایران خودرویی‌ها سه خودروی سوزوکی، تندر (ال ۹۰) و دانگ فنگ را تولید نکردند.

در این مدت، سایپایی‌ها نیز ۳۹ هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو در خانواده پراید و ۳۹ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، ۹ دستگاه سراتو و ۱۳ دستگاه آریو تولید کردند.

بررسی آمارهای منتشره سامانه کُدال همچنین حاکی است در مدت یاد شده پارس‌خودرو دو هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در گروه رنو و یک هزار و ۳۷۸ دستگاه خودرو در گروه برلیانس تولید کرد.

برپایه آمارهای سامانه کدال، در سه ماهه امسال ۱۶ هزار و ۸۱۰ دستگاه در خانواده ایکس ۱۰۰ (پراید) و ۶ هزار و ۲۱۸ دستگاه در گروه کیو ۲۰۰ (کوییک) نیز در پارس‌خودرو تولید شد.

پارس‌خودرو تولید محصول گروه ایکس ۱۰۰ (پراید) را به صورت حق الزحمه ای برای شرکت سایپا انجام می‌دهد.

مجموع تولید این سه خودروساز در خردادماه امسال ۸۵ هزار و ۸۸۹ دستگاه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید