رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع / معاملات طلا ساماندهی می‌شود

کدخبر: ۳۴۵۴۷۱
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه خرید و فروش طلا در فضای مجازی توصیه نمی‌شود، گفت: تا پایان امسال سامانه خرید و فروش طلا طراحی خواهد شد تا معاملات به صورت سیستمی انجام شود.
خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع / معاملات طلا ساماندهی می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آیت محمدولی» روز شنبه در نشست خبری اتحادیه طلا، جواهر، نقره، سکه تهران افزود: شیوع کرونا صنف طلا و جواهر را همچون دیگر اصناف با رکود مواجه کرد.

وی اضافه کرد: باید در این شرایط کمک حال اصناف در بحث مالیات، بیمه و چک‌های برگشتی بود تا این معضل برطرف شود. 

رییس اتحادیه طلا و ‌جواهر گفت: وضعیت کسب وکار و درآمدزایی در اسفندماه برای اصناف مساوی با چندین ماه سال است و با توجه به تعطیلی اصناف در این ماه دولت باید کمک کند تا همکاران ما به صحنه تولید بازگردند. 

وی درباره افزایش قیمت جهانی طلا و تاثیر آن بر بازار داخل گفت: صنعت طلا و جواهر خود را برای مواجهه با این نوسانات آماده کرده و این گرانی و ارزانی طلا فایده‌ای برای ما ندارد. 

محمدولی یکی از مشکلات فعالان در این حوزه را پرداخت ارزش افزوده دانست و گفت: پرداخت ۹ درصد مالیات برارزش افزوده، غیرکارشناسی بود و موجب افزایش قیمت نهایی، کاهش تقاضا و به تبع آن تعطیلی بنگاه‌ها و رکود بازار طلا و جواهر شده است. 

وی تاکید کرد: انتظار داریم راهکاری برای آن اندیشیده شود. 

طراحی نرم افزار برای ساماندهی معاملات طلا

در ادامه این نشست، «محمد کشتی آرای» عضو هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره خرید و فروش طلا در فضای مجازی، گفت: با شیوع کرونا و افزایش قیمت طلا بسیاری از افراد به خرید و فروش طلا در فضای مجازی با اجرت و گرم پایین تمایل دارند و برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، اتحادیه در نظر دارد نرم افزاری  برای ساماندهی تمام معاملات طراحی کند تا از این پس معاملات از طریق این اپ ثبت شود.

وی تاکید کرد: خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع است و مجوزی برای فعالیت آنها صادر نشده است،|  بنابراین با طراحی این نرم افزار می‌توان معاملات زیرز مینی را نیز ساماندهی کرد.

کشتی آرای اظهارداشت: با راه‌اندازی این سامانه تمام معاملات در آن ثبت می‌شود تا از این طریق اتحادیه و ارگان‌های نظارتی بتوانند بر معاملات نظارت داشته باشند و از این طریق جلوی سفته بازی‌ها گرفته می‌شود. 

وی همچنین درباره تمایل مردم برای خرید طلای آب شده گفت: طلای آب شده ارزش افزوده‌ای برای کشور ندارد و تنها به منزله دپو کردن طلای خام در خانه‌هاست.

عضو هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر گفت: در نظر داریم هزینه جانبی تولید را کاهش دهیم تا قیمت تمام شده کم و از این طریق بازار خرید طلا رونق یابد. 

وی از رصد معاملات در فضای مجازی خبر داد و گفت: قرار است به زودی تمام معاملات در فضای مجازی از طریق متخصصین رصد و از طریق قوه قضائیه با متخلفین برخورد شود تا امنیت روانی در این جامعه افزایش یابد چرا که سرمایه مردم و کشور است و نباید از بین برود. 

کشتی آرای با اشاره به سیستمی شدن معاملات تا پایان سال گفت: با طراحی نرم افراز مربوطه تمام معاملات در کر کشور سیستمی خواهد بود و در هر نقطه‌ای از کشور هر داد و ستدی از طلا انجام شود در این سیستم باید ثبت شود. 

وی تاکید کرد: با این کار می‌توان جلوی پولشویی را گرفت چرا که خریدار و فروشنده مشخص است بنابراین امنیت فکری فعالان بازار طلا نیز فراهم می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید