تسهیلات ۳۵ هزار میلیارد ریالی دولت برای بخش حمل‌و نقل

کدخبر: ۳۴۶۴۴۶
اقتصادنیوز:‌ معاون حمل‌و نقل وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ۳۵ هزار میلیارد ریال با سود ۱۲ درصد از چند ماه آینده به بخش حمل‌و نقل خبر داد.
تسهیلات ۳۵ هزار میلیارد ریالی دولت برای بخش حمل‌و نقل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «شهرام آدم نژاد»  توضیح‌داد: برای حفظ صنعت حمل‌و نقل در تمامی حوزه‌ها نیاز به کمک بوده است بر اساس تصمیماتی که در ستاد هماهنگی دولت اتخاذ شد، قرار بر این شد که تسهیلاتی برای کمک به این بخش در نظر گرفته شود.

وی افزود: ما در حوزه هوایی از اواخر سال گذشته محدودیت‌های پروازی داشتیم، تردد با خطوط راه‌آهن کاهش یافت، در بخش دریایی نیز تقریبا عدم تردد داشتیم و در بخش جاده‌ای نیز از سوی ستاد مبارزه با کرونا محدودیت‌هایی اعمال شد بنابراین برای کمک به صنعت حمل‌و نقل باید تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شد که بر این اساس ۳هزار۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای این بخش اختصاص یافت.

وی گفته است: اکنون اعطای تسهیلات آغاز شده و در مرحله ارتباط شرکت‌ها و بانک‌ها و اخذ تضامین است که بعد از طی فرآیند بوروکراسی وام‌ها ارائه خواهد شد.

معاون حمل‌و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۳هزار و۵۰۰ میلیارد تومانی با سود ۱۲ درصد از چند ماه آینده آغاز می‌شود، افزود: علاوه بر این برای بخش جاده‌ای تسهیلات دیگری در نظر گرفتیم، به این ترتیب که وام ۶ میلیون تومانی برای ۱۱۳ هزار راننده جاده‌ای و ۱۲ میلیون تومان نیز به شرکت‌ها با سود ۱۲ درصد داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات به شرط اشتغال خواهد بود، تصریح کرد: همه شرکت‌های حمل‌و نقل هوایی، دریایی و ریلی در چارچوب میزان کارکرد و جابجایی اولویت بندی شده‌اند و وام به آنها تخصیص داده می‌شود.

آدم‌نژاد گفت: با توجه به شواهد امر ما مدت زیادی باید با کرونا زندگی کنیم بنابراین باید برنامه‌ریزی صورت گیرد و نسبت به احیای صنعت حمل‌و نقل اقدام کنیم تا با حداقل ضرر این صنعت حفظ شود.

به گزارش ایرنا، با موافقت دولت تدبیر و امید در پی زیان زیاد شرکت‌های حمل و نقلی، تصمیم گرفته شد هشت هزار میلیارد تومان از بسته حمایتی دولت از کسب و کارها برای پشتیبانی به بخش حمل و نقل اختصاص یابد.

 ۱۶ شرکت هواپیمایی که از اسفندماه سال گذشته با از دست دادن مسافران خود و کاهش سفرها ضررهای مالی زیادی دیدند این امکان را دارند تا برای دریافت تسهیلات کم‌بهره در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

 به دنبال شیوع بیماری کرونا میزان کاهش سفرها در بخش هوایی بیش از ۷۵ درصد، در بخش دریایی ۹۹ درصد و در بخش‌های ریلی و جاده‌ای نیز بیش از ۸۰ درصد اعلام شده است.

برنامه اصلی دولت ارائه تسهیلات معادل دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای جبران ضررهای ناشی از گسترش شیوع کرونا است، اما نکته مهم این است که ایرلاین‌ها در تاریخ‌هایی که کنسلی پروازها موجب بازپرداخت پول مسافران شده است، تعدیل نیرو نداشته باشند و لیست بیمه آنها در تاریخ‌های مدنظر بررسی خواهد شد.

واحدهای مشمول، باید لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفندماه ۹۸ را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

همچنین در پرداخت تسهیلات، اولویت با واحدهایی است که لیست بیمه شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ تا پایان اردیبهشت ۹۹ را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید