بهترین تصمیم در این روزهای بورس کدام است؟

کدخبر: ۳۴۶۹۴۴
اقتصادنیوز: مهم‌ترین مسئله برای آماده شدن با اصلاح‌های احتمالی شاخص کل، جایگزینی سهام غیرنقدشونده با سهام بنیادی و نقدشونده است. در واقع سهامداران اگر در هفته های گذشته هر سهمی که در صف خرید قفل نبود را میخریدند، کم کم باید به این فکر باشند که سبدسهام خود را به صورت بهینه اصلاح کنند تا از گزند اصلاح‌های احتمالی در امان باشند.
بهترین تصمیم در این روزهای بورس کدام است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس، دو هفته رویایی بازار سرمایه سپری شد و حالا در میانه تیرماه، هفته داغ دیگری شروع شده است. در هفته گذشته، طی دو روز متوالی، رکورد بیشترین رشد شاخص از نظر تعداد واحد شکسته شد تا شاخص کل نشان دهد مقاومت‌های روانی و اعداد و ارقام این چنینی نمیتواند سد راهش شود. در هفته‌های اخیر اغلب نمادها روند صعودی داشتند برخی هر روز صف خرید سنگین داشتند و برخی نیز در هفته بیش از 10 درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

در واقع در این روزها، عیار شرکت‌ها مشخص نیست، شرکت‌هایی که شرایط تولید و فروش مناسبی ندارند، سود مناسبی برای سهامداران نساخته‌اند یا چشم انداز مناسبی ندارند به همان میزان رشد داشته‌اند که شرکت‌های ارزنده توانسته‌اند خود را بالا بکشند. اما دیر یا زود یا حتی در همین هفته، شاخص کل اصلاح موقتی خواهد داشت. اصلاحی که باعث افت قیمت سهام اغلب شرکت‌ها خواهد شد اما شرکت‌هایی که شرایط مطلوبی ندارند، بیش از دیگر شرکت‌ها افت خواهند داشت.

مهم‌ترین مسئله برای آماده شدن با اصلاح‌های احتمالی شاخص کل، جایگزینی سهام غیرنقدشونده با سهام بنیادی و نقدشونده است. در واقع سهامداران اگر در هفته های گذشته هر سهمی که در صف خرید قفل نبود را میخریدند، کم کم باید به این فکر باشند که سبدسهام خود را به صورت بهینه اصلاح کنند تا از گزند اصلاح‌های احتمالی در امان باشند.

افزایش تمایل مردم به سهامداری

شکسته شدن رکود شرکت در عرضه اولیه سیتا نشان می‌دهد ضریب نفوذ بازار سرمایه در بین خانواده‌ها افزایش یافته است. این روزها افراد بیشتری اخبار بازار سرمایه را دنبال می کنند و خود را برای خرید عرضه‌اولیه‌ها و دو صندوق ETFدولتی که قرار است در آینده نزدیک عرضه شود، آماده کرده‌اند. اکنون 4.5 میلیون نفر در عرضه اولیه‌ها مشارکت دارند و این عدد در هر عرضه افزایش می‌یابد و به تعمیق بیشتر بازار سرمایه منجر می شود.

هیجان خرید در اولین روز هفته

طبق روندی که از ابتدای سال پابرجا بوده است، امروز نیز احتمال خریدهای هیجانی در بازار بالاست. بسیاری از افراد در دو روز گذشته تصمیم به ورود به بازار سرمایه گرفته‌اند یا با بررسی سبد سهام خود، به فکر جابه‌جایی برخی سهام با دیگر نمادهای پربیننده گرفته‌اند. در نتیجه دور از انتظار نخواهد بود که امروز بازار سرمایه یک گام بلند دیگر به سمت بالا بردارد اما در عین حال کم کم هیجان خرید در دو هفته اخیر باید به پایان برسد. در این شرایط احتمال دارد در روزهای آتی بازار اندکی به سمت اصلاح قیمت برود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید