جزئیات عرضه دومین ETF‌های دولتی

کدخبر: ۳۴۷۲۵۶
اقتصادنیوز؛ صحرائی گفت: طبق اطلاعات دریافتی، دومین صندوق قابله معامله که قرار است در بورس عرضه شود مربوط به صنایع فلزی و خودرویی است.
جزئیات عرضه دومین ETF‌های دولتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، علی صحرایی  مدیر عامل شرکت بورس تهران در پاسخ به این سوال که دومین عرضه صندوق های قابل معامله ( ETF) در بازار بورس چه زمانی خواهد بود؟ اظهار کرد: از آنجایی که متولی صندوق های قابل معامله وزارت امور اقتصادی و دارایی  و وزارت خانه های مربوط هستند، در هر زمانی که آن ها  اعلام آمادگی کنند بورس تهران  هم اقدامات لازم را در جهت حضور آن ها در بورس انجام می دهد.

مدیر عامل شرکت بورس تهران در ادامه افزود: طبق اطلاعات دریافتی، دومین صندوق قابله معامله که قرار است در بورس عرضه شود مربوط به صنایع فلزی و خودرویی است.

او در پاسخ به این سوال که از چه زمانی شرکت‌های سرمایه گذار استانی به قطعی وارد بورس می شوند؟ تصریح کرد: در خصوص  این شرکت های سرمایه گذاری استانی یک سری مشکلات اعم از اصلاح اساس نامه, تعیین مدیران و در آخر باید یک سری مراحل قانونی در جهت حضور در بورس طی کنند تا اینکه بتوانند در تابلوی بورس تهران قرار گیرند.

گاز و برق منازل در مرحله ی ورود به بورس مسکن 

صحرایی در پاسخ به این سوال که هدف عرضه ی املاک و مستغلات در بورس تهران چیست؟ افزود: هدف نهایی از عرضه ی املاک و مستغلات در بورس این بود که بعضی از نهاد های دولتی با در دست داشتن املاک و حضور پیمانکاران در این عرصه وکمک به جمع آوری اموال خرد مردم با این ابزار مالی در جهت کمک به شفافیت قیمت مسکن می شود.

 مدیر عامل شرکت بورس تهران تاکید کرد: در بورس املاک و مستغلات قرار است علاوه بر املاک صنعت برق,گاز و فاضلاب شهری هم عرضه شود و در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد که یکی از مزایای مهم این بازار این است که افراد دارای برگ سهام عدالت هم می توانند از آن به عنوان وثیقه در این بازار برای دریافت تسهیلات استفاده کنند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید