پیش بینی جدید رویترز از قیمت نفت

کدخبر: ۳۴۷۴۴۹
اقتصادنیوز؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که با بهبود تقاضا در سه ماه چهارم و در حالی که اقتصادها از محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا رها می‌شوند، قیمت نفت امسال حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود.
پیش بینی جدید رویترز  از قیمت نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که با بهبود تقاضا در سه ماه چهارم و تا سال ۲۰۲۱ به دلیل کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» و در حالی که اقتصادها از محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا رها می‌شوند، قیمت نفت امسال حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود.

براساس گزارش رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس روز پنجشنبه (۱۲ تیرماه) اعلام کرد افزایش رفت‌وآمدها، تغییر رویکرد مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل شخصی و تلاش دولت برای بهبود اقتصادهایی که هزینه‌های زیرساختی بالاتری دارند سبب خواهد شد تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از ویروس کرونا بازگردد.

این بانک آمریکایی در یادداشتی اعلام کرد: انتظار می‌رود تقاضا در سال جاری ۸ درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۲۱، ۶ درصد بهبود یابد و در سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا برسد.

گلدمن افزود: بهبود تقاضای نفت پیش از این نیز آغاز شده است و سرعت اولیه بهبود آن در اقتصادهایی مانند چین و هند شگفت‌آور است. تقاضا هنوز کمتر از حد معمول است و برآورد می‌شود میزان تقاضای نفت در ماه ژوئن ۱۲ درصد کمتر از سال گذشته باشد.

این بانک پیش‌بینی می‌کند که بنزین سریع‌ترین میزان بهبود تقاضا را در بین فرآورده‌های نفتی خواهد داشت، این در حالی است که مصرف سوخت جت که بیشترین آسیب را از این بیماری دیده است، می‌تواند بیش از این تضعیف شود، زیرا احتمال دارد سطح اعتماد مسافران به تعداد سفرهای هوایی در صورت نبود واکسن همچنان پایین بماند.

داده‌های صنعتی هفته گذشته نشان دادند در حالی که تقاضای سوخت با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا به‌تدریج بهبود می‌یابد، موج دوم ویروس می‌تواند به‌سرعت روند بهبود را تضعیف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید