مهمترین سناریوهای امروز بورس

کدخبر: ۳۴۷۹۴۸
اقتصادنیوز؛ دادوستدهای امروز را باید همزمان با وقوع دو رویداد پیش بینی کرد. در این میان البته سیاست های حمایتی دولت در صعود بازار بی‌تاثیر نیست. با این وصف در بازارهای جهانی هر اونس طلا به بالای 1800 دلار رسید.
مهمترین سناریوهای امروز بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس ، شرایط بازار در این هفته تغییر محسوسی نداشته است. عوامل بنیادی تغییرخاصی نداشته است و اکنون هم زود است که بخواهیم نرخ دلار 22 هزار تومانی را در روند سودآوری شرکت‌ها دخیل بدانیم. دیگر بازارهای موازی نیز طی این هفته نوسان چشمگیر نداشته‌اند. مقاومت روانی یا تکنیکالی خاصی نیز بر سر راه شاخص کل نبوده و در نتیجه انتظار اصلاح بر اساس عوامل پیش‌بینی شده، اندک است. در سه هفته اخیر هر اصلاح مختصر شاخص‌کل بورس با هجوم نقدینگی مواجه شده و در نتیجه آن اصلاح تاثیرگذار و بلندمدت نبوده است. امروز نیر روند بازار می‌تواند تحت تاثیر دو مولفه باشد؛

نخست ادامه عرضه اولیه «ولپارس» که از روز گذشته آغاز شد ولی از شواهد امر مشخص است که همچنان برخی از سهامداران برای ثبت درخواست خود با مشکل مواجه بوده و امروز باید شانس خود را مجدد امتحان کنند.

مولفه دیگر نیز به جو روانی آخرین روز کاری هفته باز می گردد. برخی از سهامداران ترجیح میدهند قبل از روزهای تعطیل بخشی از سبد خود را نقد و دو روز تعطیل پیش رو را با خیال آسوده‌تری سپری کنند.

در نتیجه نیمه ابتدایی معاملات امروز می‌تواند با افزایش عرضه‌ها همراه باشد اما در نیمه دوم، انتظار داریم حجم تقاضا مجدد رشد داشته باشد و بازار روند صعودی خود را حفظ کند.  برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند تا زمانی که دو صندوق ETF دولتی بعدی، عرضه نشود، هم حمایت‌های دولت از بازار ادامه خواهد داشت و هم روند صعودی بازار حفظ خواهد شد. اگر چه این تحلیل میتواند درست باشد اما نباید از یاد برد که بخشی از ذات بازار اصلاح است و در این مسیر صعودی ممکن است در برهه‌هایی از زمان، تمایل بازار به اصلاح قیمت‌ها افزایش یابد.

روند رو به رشد بازارهای جهانی

بازارهای جهانی در روزهای گذشته همچنان روند صعودی ملایمی داشته اند. هر اونس طلا توانسته است خود را بالاتر از مقاومت مهم 1800 دلاری تثبیت کند و در این لحظات در محدوده 1806 دلار در حال نوسان است. هر بشکه نفت برنت نیز همانند ابتدای هفته در محدوده 43 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. در بازار فلزات پایه نیز اغلب کامودیتی‌ها رشد مختصری داشته اند. مس در محدوده 6200 دلار در حال نوسان است و آلومینیوم، روی، پلاتین و پالادیوم نیز تغییر محسوسی نداشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید