تلاطم در بازار خودرو به زودی از بین می رود

کدخبر: ۳۴۸۱۷۰
اقتصادنیوز: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار داشت: با تلاش های بانک مرکزی در مدیریت تقاضای ارز و تثبیت نرخ آن در روزهای آینده، همچنین افزایش تیراژ و عرضه خودروسازان، قیمت ها در بازار خودرو متعادل خواهند شد.
تلاطم در بازار خودرو به زودی از بین می رود

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از ایرنا؛ مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، روز پنجشنبه اظهار داشت: هر چند فروشندگان خودرو قیمت‌ های بالا و غیرمنطقی از خریداران طلب می کنند، اما بررسی قیمت های خودروسازان از سال ۹۷ تا پایان خرداد ماه امسال شیب صعودی بسیار ملایمی را نشان می دهد.

 

صادقی نیارکی افزایش قیمت های این روزهای خودرو در بازار را ناشی از افزایش نرخ ارز دانست و اذعان داشت: دسته از افراد که به خودرو به چشم کالای سرمایه ای نگاه می کنند، قیمت های پیشنهادی خود را با نرخ ارز یکی می کنند.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد با تلاش های بانک مرکزی در مدیریت تقاضای ارز و تثبیت نرخ آن در روزهای آینده، همچنین افزایش تیراژ و عرضه خودروسازان، متعادل سازی قیمت ها در بازار را شاهد باشیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، خاطرنشان کرد: قیمت های پیشتر اعلام شده شورای رقابت برای محصولات دو خودروساز بزرگ کشور سه ماهه بود و مقرر است با بررسی تورم بخشی و بازنگری قیمتی نهاده های تولید، قیمت ها منطقی سازی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید