10سیگنال مثبت برای سهامداران بورسی

کدخبر: ۳۴۸۳۳۴
اقتصادنیوز: در روزهای اخیر اخبار مثبتی به گوش رسید که احتمال می رود بر روند آینده بازار سهام تاثیراتی بگذارد.
10سیگنال مثبت برای سهامداران بورسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تجارت نیوز، در روزهای اخیر چند اخبار مهم برای بازار سهام منتشر شده است. در گزارش زیر به ۱۰ خبر مهم اخیر اشاره می‌شود که احتمالا بر روند آینده بازار سهام تاثیراتی بگذارد. به نظر می‌رسد در مجموع این اخبار، سیگنال‌های مثبتی برای سهامداران محسوب شوند.

این اخبار در روزهای اخیر منتشر شده‌اند:

۱- مدیرعامل بورس تهران اعلام کرده است: صندوق‌های فعال پالایشی، فولادی، مسی و خودرویی در بازار بورس عرضه می‌شود.

۲- سازمان بورس از تمدید ٢ ماهه مهلت شرکت هایی که باید تا پایان تیر ماه مجامع را برگزار کنند، خبر داد.

۳- شاهین چراغی، عضو شورای‌عالی بورس گفت: دولت منابع مالی برای اتمام پروژهای توسعه‌ای راندارد، امروز بهترین زمان ایجاد ‎شرکت‌های سرمایه‌گذاری عام با سرمایه حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای اتمام پروژه‌های سودآور است. تنها راه ‎جهش تولید استفاده از ظرفیت ‎بازار سرمایه برای اتمام پروژه‌های بلاتکلیف در نفت و گاز و معادن است.

۴- پرونده پذیرش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هفته آینده روی میز شورای بورس می‌رود. سهامدارانی که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را برگزیده‌اند منتظر تصمیم شورای بورس هستند.

۵- یک صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی از ابتدا تا آخرین روز کاری هفته آینده برای عرضه در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود. این بازار از شنبه ۲۱ تیرماه به مدت پنج روز کاری میزبان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اعتماد داریک در نماد «داریک» خواهد بود تا به گفته ابوالفضل شهرآبادی مدیر این صندوق، بازار سرمایه شاهد معرفی یک فرصت جدید سرمایه‌گذاری برای فعالان این بازار باشد.

۶- عباس معمارنژاد، معاون وزیر اقتصاد گفت: باقیمانده واحدهای صندوق‌های واسطه‌گری مالی تا پایان ماه جاری و تا سقف ۵ میلیون تومان به مردم ارائه می‌شود.

۷- پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: رشد نقدینگی در سه ماهه اول سال ۲ درصد بیشتر از سال قبل شده که در قیاس با فشارهای واردآمده بر اقتصاد بسیار محدود است و نیز الزامی برای تداوم آن در ماه‌های آتی وجود ندارد.حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت فروخته شده و ۶۷ درصد از منابع تامین شده برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع کرونا توسط بانک‌ها تامین شده است.

۸- مجوز افزایش انتشار گواهی سپرده عام ۱۸ درصدی به بانک‌ها نیز ابلاغ شده است.

۹- پیش‌فروش خودروسازان از سر گرفته شده است.

۱۰- روحانی اعلام کرد: عرضه اولیه سهام شرکت‌ها باید در بورس افزایش یابد. دستور داده شده تا سهام شناور مستقیما به بورس عرضه شود. ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت در عید غدیر و ۳۰ درصد در ۲۲ بهمن آزاد خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید