سرپرست مدیریت طرح CNG:

ثبت‌نام 60هزار خودرو برای دوگانه‌سوزی/ فقط دارندگان خودروهای عمومی شامل طرح می‌شوند

کدخبر: ۳۴۸۳۴۴
اقتصادنیوز: سرپرست مدیریت طرح CNG با بیان اینکه میزان مصرف CNG تا پایان اردیبهشت به روزانه 20 میلیون و 590 هزار متر مکعب رسید، گفت: در یک ماه گذشته 60 هزار خودرو برای دوگانه‌سوزی ثبت نام کردند که بخشی از آنها خودروی عمومی نیست و خدمات شامل آنها نمی‌شود.
ثبت‌نام 60هزار خودرو برای دوگانه‌سوزی/ فقط دارندگان خودروهای عمومی شامل طرح می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ‌محمدحسین باقری با اشاره به روند مصرف CNG از آبان سال گذشته تا کنون بیان کرد: تا قبل از آبان سال گذشته که هنوز بحث سهمیه‌بندی بنزین مطرح نشده بود، میزان مصرف CNG در کشور روزانه حدود 20 میلیون متر مکعب بود، بعد از افزایش قیمت بنزین و اجرای طرح سهمیه‌بندی مصرف CNG مجددا افزایش یافت و به مرز 24.5 میلیون متر مکعب در روز رسید.

وی ادامه داد: پس از شیوع کرونا از اوایل اسفند سال گذشته و همزمان با اعمال محدودیت‌های رفت و ‌آمد میزان مصرف CNG کاهش پیدا کرد و به حدود 14.5 میلیون متر مکعب در روز رسید؛ این شیب نزولی مصرف CNG تا اواخر فروردین‌ماه امسال ادامه داشت و تا این تاریخ میزان مصرف CNG کشور روزانه 10 میلیون متر مکعب کاهش داشت.

باقری افزود: پس از برداشتن محدودیت‌ها و بازگشایی مشاغل، میزان مصرف CNG تا پایان اردیبهشت‌ماه به 20 میلیون و 590 هزار متر مکعب در روز رسید، هنوز آمار خردادماه به دست ما نرسیده است اما به نظر می‌رسد که این آمار نیز صعودی بوده و رفته رفته میزان مصرف CNG به همان رقم قبلی 24 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

* ثبت‌نام 60 هزار خودرو برای دوگانه‌سوزی در یک ماه گذشته

سرپرست مدیریت طرح CNG گفت: همزمان با افزایش قیمت بنزین و اجرای سهمیه‌بندی، طرحی در راستای تبدیل خودروهای بخش عمومی به خودروهای CNGسوز از طرف دولت به ما ابلاغ شد، یعنی دولت وزارت نفت را مکلف کرد تا خودروهای پرمصرف عمومی را به صورت رایگان CNGسوز کند.

وی اظهار داشت: در این راستا برنامه‌ریزی شده است که حدود یک میلیون 464 هزار خودروی عمومی شامل انواع تاکسی‌ها و وانت‌بارها به صورت رایگان دوگانه‌سوز شوند؛ اگر در کارخانه این خودروها دوگانه‌سوز شوند بخشی از هزینه دوگانه‌سوز کردن خودروها را نیز به صورت یارانه به تولیدکنندگان پرداخت می‌کنیم.

باقری بیان کرد: سایتی که متقاضیان برای CNGسوز کردن خودروها باید به آن مراجعه کنند از اواخر خردادماه امسال راه‌اندازی شد، آدرس این سایت gcr.niopdc.ir است ، روند ثبت نام در این سایت بسیار ساده بوده و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره پلاک خودرو برای دریافت خدمات رایگان اقدام کنند.

سرپرست مدیریت طرح CNG گفت: متقاضیان توجه داشته باشند که در این مرحله این خدمات تنها در اختیار دارندگان خودروهای عمومی قرار می‌گیرد و مابقی متقاضیان را شامل نمی‌شود. زمان ارائه خدمات از زمان ثبت‌نام تا انتخاب و مراجعه به کارگاه به حدود یک هفته رسیده است و سریعا به تقاضای متقاضیان پاسخ داده می‌شود.

وی اظهار داشت: ما تازه در اول راه دوگانه‌سوز کردن خودروها هستیم و قطعا استفاده از CNG در سوخت خودروها نیاز به حمایت و اطلاع‌رسانی به مردم دارد؛ در یک ماه گذشته حدود 60 هزار خودرو برای دوگانه‌سوزی ثبت نام کرده‌اند که بخشی از این تعداد خودروهای عمومی نبودند که قاعدتا این خدمات شامل آنها نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید