دخل و خرج عجیب آمریکایی‌ها

کدخبر: ۳۴۹۹۶۴
اقتصادنیوز: بررسی تبادلات مالی ۶۱۰۰۰ خانواده‌ای که بین ماه‌های مارس تا مه مزایای بیکاری دریافت کرده اند، نشان می دهد این خانواده ها ۱۰ درصد بیشتر از قبل از بحران کرونا پول خرج کرده اند.
دخل و خرج عجیب آمریکایی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به تنقل از تسنیم، تحقیقات نشان می دهد کمکهای مالی که دولت آمریکا در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا به افرادی که شغل خود را از دست داده اند میکند، هزینه کرد آن ها را افزایش داده است. این افراد نسبت به زمانی که بر سر کار بودند، پول بیشتری خرج می‌کنند.

طبق گزارش راشاتودی،  شهروندان آمریکایی طبق یک قانون فدرال که با هدف کمک به خانواده ها در مقابله با همه گیری ویروس کرونا تصویب شده،  600 دلار به صورت هفتگی تا پایان ماه جولای علاوه بر مزایای معمول بیکاری دریافت میکنند.

 این کمک های مالی نه تنها این خانواده‌های بیکار را سر پا نگه داشته بلکه هزینه کرد آنها را افزایش داده است. تحلیلگران جی پی مورگان پس از بررسی تبادلات مالی 61000 خانواده‌ای که بین ماه‌های مارس تا مه مزایای بیکاری دریافت کرده اند، به این نتیجه رسیدند این خانواده ها 10 درصد بیشتر از قبل از بحران کرونا پول خرج کرده اند.

محققان اشاره کردند این رفتار مصرف کنندگان متفاوت با آن چیزی است که در رکودهای معمول دیده می شد. کسانی که مزایای بیکاری دریافت می‌کنند معمولاً 7 درصد هزینه‌های خود را کاهش می دهند چون این مزایا تنها بخش کوچکی از درآمد قبلی آنها را تشکیل می دهد.

 ولی این کمکهای اضافی دولت آمریکا در انتهای همین ماه میلادی پایان مییابد و به این ترتیب مزایای 30 میلیون آمریکایی به شدت کاهش پیدا می‌کند. این مسئله نه تنها ضربه بزرگی به خانواده‌های آمریکایی است بلکه خطر بزرگی هم برای کل اقتصاد آمریکاست چون فعالیت مصرف‌کنندگان را شدیداً کاهش میدهد.

 تحلیلگران جی پی مورگان می گویند:« ارزیابی های ما نشان می دهد پایان اعطای این مزایا باعث کاهش شدید هزینه کرد مصرف کنندگان میشود که تاثیراتی منفی بر این خانواده ها و بر اقتصاد کلان دارد».

 اطلاعات وزارت کار آمریکا نشان می دهد 1.3 میلیون آمریکایی دیگر هفته گذشته برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند. بیش از 51 میلیون شهروند آمریکایی از آغاز بحران کرونا شغل خود را از دست داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید