طرح جدید مجلس؛

تأمین ۲ میلیون تن قیر رایگان برای اجرای پروژه های عمرانی کشور

کدخبر: ۳۴۹۹۶۵
​اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون عمران مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان مجلس برای تأمین ۲ میلیون تن قیر رایگان در سال جاری برای اجرای پروژه های عمرانی خبر داد.
تأمین ۲ میلیون تن قیر رایگان برای اجرای پروژه های عمرانی کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های عمرانی و نیاز این پروژه به تأمین قیر، تدوین و تصویب این طرح بسیار ضروری است.نمایندگان مجلس در سال های 96 و 97 با تصویب طرحی، دولت را ملزم به تأمین قیر رایگان برای اجرای طرح های عمرانی کردند و با اجرای این قانون، به صورت متوسط سالانه حدود 2 میلیون تن قیر در اختیار پروژه ها قرار گرفت.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز نمایندگان طرحی را به تصویب رساندند که بر اساس آن معادل 2 هزار میلیارد تومان، قیر رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، حال نمایندگان در مجلس یازدهم نیز طرحی را تدوین کرده اند که بر اساس آن قیر رایگان برای اجرای پروژه ها تأمین شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائل و دغدغه های کنونی در تدوین طرح تأمین قیر رایگان، تعیین منابع اعتباری است، این مسئله در شرایط کنونی مورد توجه قرار گرفته که بودجه تأمین قیر از کدام ردیف های اعتباری باید تأمین شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که برای تأمین 2 میلیون تن قیر رایگان اعتباری حدود 8 هزار میلیارد تومان نیاز است، گفت: برخی از نمایندگان پیشنهاد داده اند اعتبارات مورد نیاز را از محل بودجه مدیریت بحران اختصاص دهیم، اما این مسئله امکان پذیر نیست. چون سازمان مدیریت بحران با کمبود اعتبار مواجه خواهد شد. همچنین برخی نمایندگان پیشنهاد دادند اعتبارات از محل درآمدهای حاصل از فروش خوراک پتروشیمی ها تأمین شود که این مسئله نیز امکان پذیر نیست.

رضایی کوچی افزود: در شرایط کنونی مقرر شده که کمیسیون عمران مجلس طی دو روز آینده نشست هایی را با مسئولان و کارشناسان برگزار کند تا منابع اعتباری برای تأمین 2 میلیون تن قیر رایگان مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون راه های روستایی، پروژه های بزرگراهی و آزادراهی، طرح هادی روستایی و نوسازی مدارس نیازمند تزریق قیر هستند، در غیر این صورت تمام تلاش های صورت گرفته در اجرای پروژه ها هدر خواهد رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید