حباب سکه یک میلیون تومانی شد

کدخبر: ۳۵۰۰۱۸
اقتصادنیوز: به گفته دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی و کاهش ارزش ریال، عاملان افزایش ۳۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در طول یک هفته هستند و این در حالی است که هر قطعه سکه، با حباب یک میلیون تومانی دادوستد می‌شود.
حباب سکه یک میلیون تومانی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نادر بذرافشان گفت: در طول هفته‌ای که گذشت به طور میانگین قیمت هر اونس جهانی ۲۲ دلار افزایش قیمت داشت. علاوه براین، افزایش نرخ ارز و به دنبال آن کاهش ارزش ریال در برابر دلار سبب شد روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی روندی صعودی داشته باشد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: از اوایل هفته تا حدودی به دلیل کاهش ارزش ریال به جهت سرمایه‌گذاری، تقاضا برای سکه افزایشی بود که این عامل نیز بی‌تاثیر در افزایش قیمت‌ها نبود. این در حالی است که تقاضا برای خرید مصنوعات طلا به حداقل رسیده و سبب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و توزیعی ما شده است. البته این افزایش تقاضا به شکل قدیم نیست و مردم برای خرید طلا گرمی یک میلیون تومان یا هر قطعه سکه ۱۱ میلیون تومان، قدرت خرید ندارند اما باتوجه به جنبه سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش پول ملی برخی اقدام به خرید سکه کرده‌اند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در طول هفته هر قطعه سکه حدود ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه حدود ۲۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای نیز ۲۴ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند. در حال حاضر حباب سکه برای هر قطعه به یک میلیون تومان رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید