بسته حمایتی کرونا در تیرماه واریز می‌شود؟

کدخبر: ۳۵۰۲۲۶
اقتصادنیوز: ​پرداخت کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی کرونا در چهارماهی که پیش بینی شده بود به پایان رسیده و هنوز خبری از تصمیم برای ادامه این پرداخت نیست ؛فعلا مشمولان منتظر دریافت در تیرماه نباشند.
بسته حمایتی کرونا در تیرماه واریز می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از اسفندماه قرار بر این شد که به مدت چهار ماه برای جبران بخشی از آسیب ناشی از شیوع ویروس کرونا و هزینه‌های سنگین آن هر ماه مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای مشمولان واریز شود.

مبلغ تعیین شده برای حدود سه میلیون نفر و در خانوارهایی بود که هیچ گونه درآمدی نداشتند و در پایان هر ماه به حساب یارانه آنها واریز شد. البته دولت با یک مرحله دیگر به بهانه ماه مبارک رمضان در مجموع پنج مرحله واریز انجام دادو خردادماه پایان این بسته حمایتی بود.

اما این‌که با توجه به شرایط موجود و ادامه اوضاع ناشی از ویروس کرونا آیا همچنان پرداخت ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی ادامه پیدا می‌کند یا خیر، موضوعی است که دریافت اطلاعات از سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد که با توجه به این‌که تصمیم‌گیری در دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا در این رابطه صورت نگرفته، فعلا برای تیرماه واریز این یارانه انجام نخواهد شد، اما در صورتی که هرگونه تصمیم‌گیری در این رابطه انجام شود سازمان برنامه و بودجه با تامین مالی پرداخت را انجام می دهد.

بر این اساس می‌توان گفت که فعلا خبری از پرداخت یارانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی کرونا که در روز انتهایی هر ماه پرداخت شده بود، نیست.

معمولا در هر ماه حدود ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت یارانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومانی بود که طی پنج مرحله نزدیک به ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای آن تامین شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید