ابزارهای حمایتی صندوق بین‌المللی پول برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا

کدخبر: ۳۵۰۶۳۲
اقتصادنیوز: در کنفرانس ویدیویی با روسای بانک های مرکزی و وزرای دارایی کشورهای عضو گروه ۲۰ اعلام شد که کشورهای ثروتمند باید کماکان مهلت بازپرداخت بدهی های کشورهای فقیر را تمدید کنند و به منظور فرصت دادن به تقویت رشد اقتصادی این کشورها به کمک های خود به آن ها تا پایان سال ادامه دهند.
 ابزارهای حمایتی صندوق بین‌المللی پول برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صندوق بین المللی پول در حال آماده کردن ابزارهای حمایتی بیشتر برای کاهش تبعات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بر روی کشورهای فقیر است. کریستالینا جیورجیوا- در کنفرانس ویدیویی با روسای بانک های مرکزی و وزرای دارایی کشورهای عضو گروه ۲۰ گفت که کشورهای ثروتمند باید کماکان مهلت بازپرداخت بدهی های کشورهای فقیر را تمدید کنند و به منظور فرصت دادن به تقویت رشد اقتصادی این کشورها به کمک های خود به آن ها تا پایان سال ادامه دهند. 

براساس گزارش رویترز، رییس صندوق بین‌المللی پول با اشاره به لزوم انجام اقدامات مشترک کشورهای جهان برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا افزود: ما در یک شرایط خیلی اضطراری هستیم و میزان بدهی‌ها به سطوح بی سابقه ای رسیده است. 

پیشتر صندوق بین‌المللی پول با اشاره به تداوم بحران اقتصادی ایجادشده ناشی از کرونا، پیش‌بینی خود از متوسط رشد اقتصادی امسال کشورهای جهان را به منفی ۴.۹ درصد کاهش داده و افزوده بود  این بحران که از رکود فراگیر دهه ۱۹۳۰ تاکنون بی سابقه بوده، خسارت‌های قابل توجهی به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

از سوی دیگر رییس بانک جهانی خواستار تمدید مهلت بازپرداخت بدهی کشورهای فقیر به ثروتمند با توجه به ناتوانی آن ها در بازپرداخت بدهی ها شده است. دیوید مالپاس که یکی از دیگر حاضران این جلسه ویدیویی بود با اشاره به اقدامات حمایتی انجام شده بانک جهانی از کشورهای ضعیف گفت: هر چند ما از همان ابتدای بحران کرونا خیلی سریع وارد عمل شدیم اما بسیاری از کشورهای فقیر با وجود این کمک ها دارای مشکلات زیادی هستند و پرداخت بدهی آن ها در کوتاه مدت خیلی محتمل نیست. 

مالپاس به مانند جیورجیوا خواهان تقویت همکاری کشورهای ثروتمند با کشورهای فقیر شد و افزود: با روابط مالی و تجاری گسترده تر می توان به کاهش پیامدهای مخرب کرونا روی اقتصاد جهانی امیدوار بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید