رشد دلار پس از 2 کاهش متوالی

راه بازار متشکل از بازار آزاد جدا شد + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۷۳۶۱۰
اقتصادنیوز: امروز سکه به بالای کانال 12 میلیون تومانی بازگشت و دلار در بازار آزاد در حالی در مسیر افزایشی قرار گرفت که در بازار متشکل ارز، اسکناس آمریکایی روند کاهشی داشت.
راه بازار متشکل از بازار آزاد جدا شد + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز روز دوشنبه، دلار خیلی زود توانست کانال 26 هزار تومان را پس بگیرد؛ با این حال، نوسان گیران توان زیادی را از خود نشان ندادند که بتواند قیمت را حتی به بالای سطح 26 هزار و 500 تومان ببرند. این مساله موجب شده بود که بازیگران ارزی تصور کنند، شاید بازار توان زیادی برای حرکت در مسیر افزایشی را هم نداشته باشد.

در بازار متشکل، قیمت در حوالی 25 هزار و 800 تومان آغاز به کار کرد،‌ ولی در انتهای روز 25 هزار و 600 تومان قیمت خورد که 200 تومان کمتر از ابتدای روز بود. در صورتی که در روزهای بعد قیمت این دو بازار در دو جهت مختلف حرکت کند و قیمت های آن ها از هم فاصله بگیرد، موجب می شود که اعتماد به بازار متشکل کمتر شود.

برگشت سکه به بالای 12 میلیون

امروز سکه توانست خود را به بالای 12 میلیون تومان بازگرداند. به گفته فعالان، بازیگران سکه نسبت به کانال 11 میلیون تومانی حساس هستند و خریدهای خود را در این کانال بالا می برند. افزایش خریدها موجب شد که فلز گران بهای داخلی در تمام طول روز دوشنبه بالای مرز 12 میلیون تومانی معامله شود. با این حال، سکه در این روز از خود قدرتی نشان نداد که از محدوده 12 میلیون و 300 هزار تومانی هم عبور کند.

با توجه به این شرایط می توان گفت، در صورتی که سکه و دلار در روز آتی، توان رشد بیشتر را از خود نشان ندهند، احتمال کاهش دوباره قیمت ها در بازار وجود دارد. کسانی که از افزایش قیمت ها ناامید شوند، بار دیگر فروشنده می شوند تا بتوانند در قیمت های پایین تر آماده به خرید شوند. برای معامله گران افزایش دامنه نوسان اهمیت دارد نه سطوح قیمت ها. در نتیجه سعی می کنند اگر قیمت در سطحی ثابت شد، به هر شکلی تغییرات آن را بالاتر ببرند.

سکه در صدر جدول بازدهی

امروز سکه امامی بیشتر از سایر بازارها رشد قیمت را تجربه کرد. فلز گران بهای داخلی امروز بیش از 2 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و جای بورس را در صدر جدول بازدهی گرفت. دلار هم در رده دوم با حدود 1.9 درصد رشد قرار گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که اسکناس آمریکایی دو روز متوالی افت قیمت را تجربه کرده بود.

 

 

  • بازدهی 26 آبان
  • جدول بهای سکه وارز  26 آبان
  • روند بهای سکه 26 آبان 99
  • روند بهای درهم 26 آبان 99
  • روند بهای دلار 26 آبان 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید