اسکناس آمریکایی به کانال 25 هزار تومان رفت

دو علامت افزایشی به قیمت دلار + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۷۶۱۷۷
اقتصادنیوز: در نهمین روز آذرماه،‌ دلار از کانال 24 هزار تومانی خارج شد و به بالای مرز 25هزار تومانی رفت. فعالان ارزی، دو سیگنال متفاوت را در رشد کانالی اسکناس آمریکایی موثر دانستند.
دو علامت افزایشی به قیمت دلار + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز عده ای باور داشتند، افزایش قیمت دلار در بازار متشکل ارزی به معامله گران این علامت را داد که قیمت از فاز نزولی خارج شده است. روز شنبه قیمت دلار بازار متشکل به کانال 23 هزار تومانی رفته بود، ولی در روز یکشنبه قیمت در این بازار عمدتا روند صعودی داشت و در اواخر روز به بهای 24  هزار و 500 تومان رسید. دسته ای از فعالان هم باور داشتند، توقف روند کاهشی در هرات افغانستان موجب شد که سیگنال افزایشی به بازیگران بازار ارز داخلی ارسال شود. چنین عواملی موجب شد که دلار حدود ساعت 5 بعدازظهر در حوالی 25هزارو 50 تومان مورد معامله قرار بگیرد.

 تحلیل گران فنی دلار هم باور داشتند بازار چند بار در برابر شکست به زیر مرز 24 هزار و 500 تومانی از خود مقاومت  نشان داده است و همین مساله موجب شد که برخی معامله گران احساس کنند که قیمت به کف خورده است و در نتیجه از موقعیت فروش خارج شوند و اقدام به افزایش خریدهای خود کنند.

سکه و تفاوت با دلار

در بازار سکه هم وضعیتی به مانند بازار ارز حکم فرما بود؛ شاید تنها تفاوت را بتوان جسارت در میزان خرید دانست. در واقع روز یک شنبه،‌ افراد کمتری تمایل داشتند سکه های خود را به فروش برسانند، ‌ولی هم زمان خریداران با قدرت وارد بازار نشدند. به گفته برخی فعالان، معامله گران سکه نگران بودند که با باز شدن بازارهای جهانی، بهای اونس طلا در مسیر کاهشی قرار بگیرد و بار دیگر، ضربه ای را به سکه وارد کند.

روند نزولی در هفته های اخیر تاثیر زیادی در کاهش قیمت سکه و خروج خریداران داشته است. امروز دلار نزدیک به 2 درصد رشد کرد،‌ ولی بازدهی سکه در حدود 1.5 درصد بود. در این میان عده ای از معامله گران هم باور داشتند، حباب قیمتی سکه مانع از آن شد که این فلز گران بها به اندازه دلار رشد کند. در واقع ان ها باور نداشتند که سکه بازان به خاطر رفتار آتی اونس احتیاط کرده باشند.

با وجود آنکه،‌امروز روند سکه و دلار صعودی بود، ولی هر دو هم چنان در میزان بازدهی پشت سر بازار سهام ماندند. امروز شاخص کل بورس در حدود 2.6 درصد تقویت شد. روند بازار سکه و دلار هم در ابتدای روز صعودی نبود و در واقع از بعدازظهر به یکباره خریدها در بازار بالا رفت. این موضوع می تواند روند ابتدای روز دوشنبه را هم تحت تاثیر قرار بدهد.

  • بازدهی بازار 9 آذر 99
  • روند بهای سکه و ارز 9 آذر 99
  • روند بهای سکه 9 آذر 99
  • روند بهای درهم 9 آذر 99
  • روند بهای دلار 9 آذر 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید