پیش‌بینی شش تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس تهران + جدول

کدخبر: ۳۸۰۹۴۶
اقتصادنیوز: اکثر کارشناسانی که در نظرخواهی دنیای اقتصاد شرکت کرده‌اند، وضعیت شاخص بورس پایتخت در سوم دی 99 را متعادل پیش‌بینی کرده‌اند.
پیش‌بینی شش تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز بازار سرمایه در حال حاضر در  وضعیتی متعادل میان عرضه و تقاضا قرار دارد و عاملی برای نوسانات شدید در آن قابل مشاهده نیست. نرخ ارز، نرخ جهانی کامودیتی ها و قدرت جریان نقدینگی ورودی به بازار، پارامترهای بااهمیت موثر بر کلیت بازار است که برآیند آنها تعادل فعلی را حاصل شده و به نظر می‌رسد ادامه‌دار باشد.

برخی تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: از نگاه تکنیکال، شاخص کل و شاخص هم وزن در نقاط حمایتی قرار دارند و سرمایه‌گذاری با دید تحلیلی و میان‌مدت بازدهی معقولی خواهد داشت.

همچنین گفته می‌شود: پس از اصلاح قیمتی و زمانی در کلیت بازار، روز گذشته شاهد معاملات با ارزش بالا و حرکت از سمت قیمت های پایین تر و خرید رو به بالا در بازار بودیم به نحوی که تعداد صفوف خرید از حدود 140 سهم در ابتدای بازار به بالای 320 سهم در انتهای بازار رسید و ارزش صفوف خرید و نسبت کل سفارشات خرید به فروش در بازار نیز تا انتهای بازار روند مثبتی را داشت که نوید بخش بازاری مثبت در روز جاری است. در میان گروه های بزرگ، نماد های بانکی، پالایشی و خودرویی  می توانند در کانون توجهات باشند.

برخی دیگر بر این باورند که طی روزهای اخیر یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر روند شکل گیری معاملات و روند شاخص مباحث مطرح شده در بررسی بودجه سال آینده و شک وشبهات درباره واقع‌بینانه بودن اعداد آن است.

 

در پایان باید تاکید کردبا توجه به مشخص نبود متغیر های کلان اقتصادی از جمله نامشخص بودن وضعیت بودجه، تحرکات قیمت های جهانی، آینده سیاسی ایران بازار سرمایه تا زمان مشخص شدن تکلیف این موارد نوسانی خواهد بود. 

J3

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید