سکه و دلار بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست دادند

نزول دسته‌جمعی بازارها + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۸۱۷۷۶
اقتصادنیوز: بازارها، دومین هفته دی ماه را کاهشی آغاز کردند.
نزول دسته‌جمعی بازارها + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز امروز 6 دی ماه 1399، با تضعیف بازار سهام آغاز شد و پس از آن، بازارهای ارز و سکه هم نزول قیمت را تجربه کردند. به گفته تحلیل گران، افت نماگرهای شاخص ساز زمینه ساز نزول 1.7 درصدی شاخص کل بورس شد؛ در بازار ارز، عوامل متفاوت دیگری زمینه ساز افت قیمت ها شدند. به عنوان مثال، عده ای از فعالان عنوان می‌کردند، هر چقدر از ابتدای دی ماه دورتر شویم، تقاضا برای خرید ارز کاهش پیدا می کند و میزان فروش ها بیشتر می شود. از نگاه آنها، نزدیک شدن به پایان دوره ترامپ و فشار حداکثری، انتظارات معامله گران را کاهشی تر می کند و میزان فروش آن ها را بالاتر می برد. در کنار این، دسته ای از فعالان انتظار دارند، با عبور از تسویه های دلاری در آستانه سال نو میلادی، به مرور تقاضای این ارز هم تضعیف شود. 


تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


در اولین روز هفته، حداقل نشانه های کاهش تقاضا در سمت بازار حواله درهم مشخص بود، چرا که این ارز از همان ابتدای روز رفتار کاهشی را در پیش گرفت و به سمت ابتدای سطح 7 هزار و 100 تومانی حرکت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که ارز کشور همسایه، چهارشنبه هفته گذشته در نزدیکی مرز 7 هزار و 200 تومانی قرار داشت. در صورتی که نرخ حواله درهم به زیر مرز 7  هزار تومانی برود، حتی میتوان انتظار افت قیمت بیشتری را برای دلار در بازار داخلی داشت.

در واکنش به افت قیمت دلار، سکه امامی هم رفتار کاهشی را در پیش گرفت. سکه روز شنبه حتی به زیر محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان رفت و بیش از 1.3 درصد از ارزش خود را از دست داد. با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، عامل اصلی کاهشی شدن انتظارات معامله گران بازار سکه را می توان نزولی شدن قیمت دلار دانست. اسکناس آمریکایی هم در روز شنبه1.3 درصد افت قیمت را به ثبت رسانده بود. در ششمین روز دی ماه، در واقع سرمایه گذاران در تمام بازارها با ضرر مواجه شدند و تنها سهام برخی شرکت های کوچک تقویت شد. نشانه این موضوع را هم می شد در تقویت شاخص هم وزن بازار سهام مشاهده کرد که برخلاف شاخص کل، روند افزایشی داشت و بازدهی حدودا یک درصدی را به ثبت رساند.

  • بازدهی بازارها 6 دی 1399
  • جدول روند بهای سکه و ارز 6 دی 1399
  • نمودار نوسان قیمت سکه 6 دی 1399
  • نمودار نوسان قیمت درهم 6 دی 1399
  • نمودار نوسان قیمت دلار6 دی 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید