6 کارشناس تحولات بورس تهران را پیش‌بینی کردند + جدول

کدخبر: ۳۸۳۹۹۹
اقتصادنیوز: 6 کارشناس با شرکت در نظرخواهی دنیای اقتصاد تحولات بورس تهران در 17 دی 1399 را پیش‌بینی کردند.
6 کارشناس تحولات بورس تهران را پیش‌بینی کردند + جدول

به گزارش اقتصادنیوز طی روزهای اخیر با افزایش ریسک‌های سیاسی متفاوتی که در کشور به گوش رسید عرضه ها شدت گرفتند و در اغلب سهم های بزرگ این حقوقی ها بودند که با وجود شکل گیری موج های تقاضا در محدوده های حمایتی بر فشار عرضه افزودند.اما نکته قابل تامل این روزها رشد مجدد سهم های کوچکتر بازار است،  که از عرضه های حقوقی های بازار در امان هستند و پس از اصلاح مقطعی هفته ی گذشته با توجه به گزارش های خوبی که روانه کدال کرده اند به لحاظ بنیادی نیز جذابیت های بسیاری دارند.به نظر می‌رسد این روند در روزهای آتی نیز ادامه پیدا کند، اگرچه که باید مراقب شرکت هایی که بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند نیز بود.

برخی کارشناسان تاکید می‌کنند: با توجه به گزارش‌های عملکردی 9 ماهه شرکت ها که به مرور روی سامانه کدال قرار می گیرد شرکت های بزرگ و بنیادی سود های خوبی را در فصل پاییز شناسایی کرده اند که می تواند با افزایش تقاضا در این سهام همراه باشد.از طرفی با از بین رفتن ریسک های سیاسی و تنش‌های منطقه ای می توان امیدواری به بازگشت بازار سرمایه به روند مثبت امیدوار بود. به نظر می رسد در میان مدت تقاضا روی صنایع صادرات محور، معدنی، فولاد ، مس و پتروشیمی افزایش یابد. همچنین پیش بینی می‌شود نقدینگی از سهم های کوچک خارج شود و به سمت سهم های بزرگ میل پیدا کند.  بازار امروز در نیمه اول با فشار فروش و در ادامه و نیمه دوم کم شدن فشار فروش و افزایش تقاضا ارزیابی می شود.

در پایان باید تاکید کردحساسیت بوجود آمده در مورد قیمت گذاری در بورس کالا موجب ایجاد ابهام برای سرمایه گذاران شده است. از طرفی روند  بازار سرمایه در انتظار تعیین تکلیف وضعیت بودجه سال آتی و همچنین قیمت گذاری در بورس کالاست. تاثیر رشد جهانی قیمت کامودیتی ها می تواند با انتظار کاهش قیمت ارز خنثی شود. در کل می توان گفت مردم اعتماد خود به بازار سرمایه را از دست داده اند و تا بازگشت این اعتماد به  سرمایه گذاران حداقل در کوتاه مدت رشد منطقی مخصوصا در شرکت های بزرگ را نمی توان متصور بود. بازار امروز متعادل همراه با افزایش عرضه ارزیابی می شود. 

J10 (1)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید