سکه بالای 12 میلیون باقی ماند

صبر استراتژیک معامله گران دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۲۷۰۳
اقتصادنیوز: امروز 25 بهمن 1399 با ورود دلار به کانال 26 هزار تومانی، تب وتاب خرید در بازار ارز آرام گرفت.
صبر استراتژیک معامله گران دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز صبح امروز، اسکناس آمریکایی معاملات خود را در محدوده 26 هزار و 300 تومان آغاز کرد که حدود 600تومان بالاتر از روز پنج شنبه بود. پس از این افزایش، بازیگران ارزی کمی فروش های خود را افزایش دادند و قیمت به زیر کانال 26 هزار تومانی بازگشت. موج دوم خریدهای دلار از ساعت 12 آغاز شد و بازار به تدریج توانست خود را به قیمت ابتدای روز نزدیک تر کند.

به گفته فعالان، امروز معامله گران ارزی رفتار هیجانی نداشتند و با صبری استراتژیک، موقعیت خرید می گرفتند. برخی از معامله گران از حساسیت بازارساز نسبت به مرز 26هزار تومانی در هراس بودند. روز شنبه صرافی های بانکی، قیمت فروش دلار را در محدوده 24 هزار و 980 تومانی قرار دادند که فاصله حدودا هزار و 200 تومانی با قیمت بازار داشت. به باور برخی فعالان، بازارساز با به رسمیت نشناختن کانال های 25 و 26 هزار تومانی، قصد دارد این پیام را به معامله گران ارسال کند که به دنبال کاهش قیمت هاست و سطوح قیمتی فعلی را نمی پذیرد. با این حال، بسیاری از تحلیل گران ارزی باور دارند، تا زمانی که چنین فاصله ای وجود دارد، قیمت دلار به سوی سطوح پایین تر هدایت نخواهد شد. حتی یکی از بازیگران باتجربه بازار عنوان می کند،‌ دلار زمانی کاهشی می شود که صرافی های بانکی قیمت این ارز را بالاتر ببرند.

افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه بازان نیز در موقعیت خرید قرار بگیرند و قیمت این فلز گران بها را به کانال 12 میلیون تومانی ببرند. آخرین بار سکه یک ماه پیش در کانال 12 میلیون تومانی نوسان کرده بود. 

کمک درهم به افزایش قیمت دلار

امروز نرخ حواله درهم بالای مرز 7 هزار تومانی تثبیت شد؛ این موضوع موجب شد که تا حدی انتظارات کاهشی در بازار ارز کمرنگ شوند. به گفته یکی از بازیگران با تجربه ارزی،‌ زمانی که حواله درهم بالای مرز 7 هزار و 200 تومانی قرار گرفت، خریداران در بازار ارز داخلی جسارت بیشتری پیدا کردند. با این سطح از قیمت درهم،‌ ارزش دلار در بازار داخلی می توانست تا 26 هزار و 500 تومان بالا برود.

  • بازدهی بازارها 25 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 25 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 25 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 25 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 25 بهمن 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید