اقتصادنیوز 11 فصل گذشته بازار ملک را بررسی کرد

آمار گرانی زمین و رشد اجاره بها+نمودار

کدخبر: ۳۹۴۵۷۱
اقتصادنیوز: مرکز آمار می گوید :متوسط قیمت زمین در تهران در یکسال منتهی به پاییز امسال حدود 2.2 برابر شده است.در همین بازه ی زمانی اجاره بها نیز 40.9 درصد رشد کرده است.
آمار گرانی زمین و رشد اجاره بها+نمودار

به گزارش اقتصاد نیوز قیمت زمین در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته حدود 120 درصد رشد کرده است ،از بهار 98 به بعد این نرخ رشد نقطه ای بالاترین نرخ رشد ثبت شده است.همچنین متوسط اجاره بها در تهران متری 62 هزار تومان در پاییز امسال گزارش شده است.این در حالی است که در پاییز سال گذشته متوسط اجاره ی بهای هر متر واحد مسکونی در تهران 44 هزار تومان بوده است.

2.2 برابر شدن قیمت زمین در تهران

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در تهران در پاییز امسال 41 میلیون و 200 هزار تومان با میانگین مساحت 209 متر بوده است.متوسط قیمت زمین در تهران نسبت به پایان تابستان جاری 18.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبلی حدود 120 درصد رشد داشته است.به بیان دیگر قیمت زمین در تهران در طول یکسال گذشته حدود 22 میلیون و 500 هزار تومان افزایش داشته است.

پس از بهار 98 که رشد نقطه به نقطه ی 174 درصدی به ثبت رسید ،بالاترین رشد نقطه ای قیمت زمین در تهران متعلق به پاییز سال جاری است.کمترین رشد نقطه ای از بهار سال گذشته تا اکنون متعلق به زمستان 98 با 43 درصد رشد است.

N7 (4)

روند نزولی رشد نقطه به نقطه ی اجاره بها در پاییز

متوسط مبلغ قیمت اجاره ی ماهانه در تهران در پاییز امسال متری حدود 62 هزار تومان است ،برای مثال یک واحد مسکونی 70 متری در تهران به طور متوسط ماهانه 4 میلیون 340 هزار تومان است .رشد متوسط اجاره بها در تهران در پاییز امسال نسبت به پایان تابستان 3.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 40.9 درصد بوده است.

روند رشد نقطه ای در پاییز جاری نسبت به رشد نقطه ای تابستان روند نزولی به خود گرفته است.بالاترین رشد نقطه به نقطه ی اجاره بها در تهران در حدود سه سال گذشته متعلق به زمستان 97 با حدود 142 درصد رشد است.

N8 (4)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید