فشار فروشندگان به خریداران

شاخص بورس آخر هفته صعودی می ماند؟

کدخبر: ۴۱۴۹۳۳
اقتصادنیوز: از نگاه تحلیلگران معاملات امروز بازار سهام در ادامه مسیر روز قبل میتواند با حرکت مثبت شاخص همراه شود. هر چند که فشار عرضه ها در این روز میتواند سمت تقاضا را به عقب براند.
شاخص بورس آخر هفته صعودی می ماند؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در روز پایانی خود با این چالش روبه روست که آیا میتواند از استراتژی روز قبل خود دفاع کند و بازار را مثبت نگه دارد یا خیر؟ در روز پایانی هفته، افزایش طبیعی فروش و عرضه اولیه بازار، میتواند تقاضاها را تحت فشار بگذارد. با این وصف ارزیابی شده که تقاضاها میتوانند موقعیت های خرید را ثابت نگه دارند.

البته بازار سهام همانند دیگر بازارها روز قبل خود را بدون واکنش به اتفاقات مربوط به تایید نامزدهای انتخاباتی نهایی و نسبت به عدم صلاحیت دو چهره شاخص یعنی علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری سپری کرد. عصر دیروز شورای عالی بورس در جلسه ای با اعضای خود از حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و کارمندان آنان خبر دادند.

در اکوایران ببینید:نوبت رشد بورس رسیده است؟

این مصوبه قبلا اطلاع رسانی شده بود و دیروز عصر شورا آن را به صورت ابلاغیه در اختیار شرکت ها قرار داد. در روز پایانی، بازار میتواند با استراتژی جدید از سوی بورس بازان خود را برای تداوم مسیر رشد آماده کند. سیاست‌گذار تاکید کرده در حال رفع محدودیت های سمت تقاضاست و بسته حمایتی 3+7 را نیز به صورت جدی پیگیری میکند.

تازه ترین نظرسنجی روزانه اقتصادنیوز هم نشان میدهد بیشتر تحلیلگران و فعالان بورس، روز آخر هفته را مثبت ارزیابی و معتقدند شرایط برای مسیر رشدی بازار وجود دارد. در این میان اما برخی هم که درصد کمتری از پاسخگویان بودند، شرایط متعادلی برای بازار امروز پیش بینی کرده اند، هر چند که هیچ یک از پاسخگویان روند منفی شاخص را پیش بینی نکرده اند اما تجربه بازار سهام نشان میدهد هر احتمالی ممکن است.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید